Re: LBA48 - brak w SP3?

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Thu 02 Jul 2009 - 04:42:56 MET DST

Sempiterna pisze:

> Użytkownik "PM" <pm@xx.xx> napisał w wiadomości
>
> Czeka ciebie porzeźbienie w BIOSie...

> Bo tenże ma swoje własne procedury obsługi. Nie wiem, jak dziś, programy
> startowe musiały zmieścić się w pierwszych 8 GB dysku, ale potem
> przejmowały temat wlaściwe procedury i obrabialy dowolnie duży dysk... w
> każdym razie większy, niż największy obecny.
> W drugim poście piszesz, że po takim młóceniu, transfer przeskakuje do
> PIO... Hmm... czyli jednak BIOS ma ustawiony szybki transfer... Objaw
> może wskazywać na jedną z dwóch rzeczy - pierwsza, to kłopoty z
> [...]
Sorry, nie czytałem całości - stawiam na uszkodzony dysk. Z laptopem może
być taki problem, nie zauważyłem by gość napisał czy to nowy laptop
(gwarancja), w tym wypadku nie ma na co czekać - serwis. Czysta instalacja
XP nie zobaczy prawidłowo takiego dysku (ale już od SP1 tak - zintegrowane).
BIOS nie ma znaczenia - rodzina XP nie używa już ustawień BIOS'u
(przynajmniej odnośnie dysku).

--
Artur