Re: Nie działające czytniki optyczne :(

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 30 Jun 2009 - 08:47:13 MET DST

In news:h2calq$4ff$4@news.onet.pl,
*OMSON* <omson@auto-graf.pl> typed:
> Rozpisywałem się wczoraj na grupie sprzętowej na temat problemów z
> czytaniem płyt z obydwu nagrywarek ale prosty test zasugerowany przez
> jednego człowieka z grupy pecetowej wykazał, że to sprawa OS-a
> (zabootowałem z obydwu nagrywarek Backtrack'a, Hiren's).
> Najlepiej przekopiuje treść mojego postu z grupy pecetowej:
>
> "Od niedawna napędy optyczne przestały czytać płyty. Najpierw zbuntowała
> się nagrywarka DVD (LG GSA-4163B), przestała czytać jakiekolwiek płyty
> DVD (sądziłem, że po prostu przyszedł na nią czas), dzisiaj nagrywarka
> [...]

Usuń z men. urzązdeń wszystkie kontrolery, dyski, cdrom - zrestrtuj komputer
oraz z rejestru usuń wartości
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-
w kluczu
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
Restart
lub
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\IniFileMapping\Autorun.inf
Domyślna="@SYS:DoesNotExist" <-- usun ten wpis jeśli jest
plus
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
wartość DWORD "NoDriveTypeAutoRun" = 00 00 00 91 (lub 95)
wartosc binarna "CDRAutoRun" = 01 00 00 00
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CDRom
Wstaw wartosc DWORD "Autorun"= 1 włączony, 0 wylaczony
lub
Uruchom "gpedit.msc".
Computer Config.->Administrative Templates->System.
"AutoPlay Off" --> ustaw na Enabled.
http://www.pctools.com/guides/registry/detail/1142/
oraz
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies
WriteProtect DWORD ustaw na 0 oraz ReadProtect DWORD na 0
http://www.veign.com/downloads/reg_hacks/disableusb.zip
Restart komputera