Re: Skończyły się literki dysków - co dalej?

Autor: Marcin Gala <m.gala.maupa_at_.interia.pyly>
Data: Sun 14 Jun 2009 - 17:48:25 MET DST

Sempiterna wrote:

> Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
> Kiedyś, dość dawno, czytałem o rozwiązaniu, pozwalającym wykorzystywać
> kasetę video VHS :) Podobno tak nagrana kaseta nadaje się do odtworzenia
> w zwykłym odtwarzaczu, ino treść obrazu na ekranie, to ponoć paski i
> kwadraciki... :) Nie pamiętam, jaka pojemność... MTV mam dość dobry,
> myślę o porobieniu prób z trybem LP (EP nie ma), urządzenie, przed
> nagraniem, automatycznie dostraja się do parametrów taśmy, także przy
> odtwarzaniu automatycznie łapie ślad (i robi to dość skutecznie)...
> [...]
Wlasnie opisales starutkiego VBS, czyli Video Backup System, wymyslony
gdzies na poczatku lat 90 dla kompow Amiga. Miescilo to cos, chyba kolo
80MB/godzine tasmy, zrzut i odczyt w rzeczywistym czasie przesuwu tasmy
(znaczy te 80MB zrzucales 1h, tak samo przy odczycie) Pewnie w
dzisiejszych czasach jakby zastosowac jakas spora kompresje to mocno by
sie pojemnosc poprawila. Z drugiej strony pamietam ze wcale to taki
genialny wynalazek nie byl, bo po pewnym czasie i na innym magnetowidzie
byly siupy zeby sie "wstrzelic" w zapis. No ale to byly czasy kiedy
nagrywarka x2 kosztowala tyle co dobry samochod, wiec "drobne
niedogodnosci" czlowiek znosil, bo magnetowid mial przwie kazdy a ceny
kaset w porownaniu z plytkami byli smiechowe. Aha, oczywiscie wszystko
na analogu lecialo, z wyjscia Video Amiski, a spowrotem chyba przez port
 szeregowy (a moze rownolegly, nie wiem Niemiec mi notatki schowal;) )

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl