Re: Skończyły się literki dysków - co dalej?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 14 Jun 2009 - 13:40:06 MET DST

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:h12krf$l1b$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Ja tam czekam na streamera który mógłby nagrywać dane na taśmy miniDV
> :D pojemność około 13GB koszt nośnika kilka złoty.

Kiedyś, dość dawno, czytałem o rozwiązaniu, pozwalającym wykorzystywać
kasetę video VHS :) Podobno tak nagrana kaseta nadaje się do odtworzenia
w zwykłym odtwarzaczu, ino treść obrazu na ekranie, to ponoć paski i
kwadraciki... :) Nie pamiętam, jaka pojemność... MTV mam dość dobry,
myślę o porobieniu prób z trybem LP (EP nie ma), urządzenie, przed
nagraniem, automatycznie dostraja się do parametrów taśmy, także przy
odtwarzaniu automatycznie łapie ślad (i robi to dość skutecznie)...
Technologia BEST, JVC. Niestety, analog... ale czy jest sens dwukrotnie
konwertować analog-cyfra najpierw a potem cyfra-analog? Może i jest,
tylko co ze stratami jakości... chyba, że dane cyfrowe od razu się
cyfrowo wpakuje... Czemu nie, mam nadzieję, że korekta błędów będzie
odpowiednio skuteczna? Oczywiste, że taśma musi być dobrej jakości, bez
dropów... Obojętnie, czy analog, czy cyfra... aby się nie okazało, że
jedyne zdjęcie Cioci Basi właśnie doznało padu z powodu dziury w
zapisie, a jak już będzie to zdjęcie Teściowej...? :))