Re: (Nie)ciekawe skasowanie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 12 Jun 2009 - 22:12:13 MET DST

Dnia Fri, 12 Jun 2009 19:07:19 +0200, notatall napisał(a):

> Dziekuje Ci za szybka reakcje!
> Juz sprawdzilem TestDiskiem - lista partycji niestety nie jest
> "wlasciwa" - zostaje odzyskiwanie plikow.

Oj, coś poszło nie tak. Testdisk powinien był znaleźć te dwie poprzednie
partycje. Włącz może bardziej szczegółowe szukanie w opcjach. To jest
podstawa, bez ustalenia położenia drugiej z partycji ciężko będzie
zacząć sensowny odzysk danych. Aha, pamiętaj że do tej chwili Testdisk
operuje jedynie na tablicy partycji czyli na pierwszym sektorze dysku,
zapisując tam tylko położenie każdej z partycji, nie ma więc obawy że
coś więcej uszkodzisz. Niemniej na wszelki wypadek nie zapomnij o
tradycyjnej kartce z zapiskami...

> Co polecilbys pod Windows?
> Do dzyskania sa przede wszystkim pliki graficzne (z roznych
> programow),troche prezenatcji, sporo xls, docx. No i chyba
> najwazniejsze - zdjecia z pierwszego roczku zycia synka i z tego tez
> okresu filmy (za to mam u zony przechlapane ;_(

Cóż, bez dostępu do tablicy alokacji plików odzyskanie plików
sfragmentowanych raczej się nie uda. A plików ciągłych - czyli
nieuszkodzonych - wiele nie odnajdziesz. Dlatego pierwszy etap, czyli
odtworzenie partycji jest najważniejszy.

Do odzyskiwania danych użyj kilku niezależnych programów, na początek
proponuję darmowy Photorec znajdujący się w instalce z Testdiskiem.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/