Re: zwiekszyc partycje podstawowa kosztem logicznej

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 13:30:02 MET DST

Michal Kawecki in news:1i4gr1qh9bmja$.dlg@kwinto.prv
> OK, ale równie dobrze kolejność tych literek mogłaby być odwrotna, gdyż
> ich przydzielanie przez system nie bierze pod uwagę kolejności
> fizycznej.
> System czyta jedynie tablicę partycji i zaczyna literkowanie
> od partycji oznaczonej w niej jako aktywna. Następnie analizuje wpisy w
> kolejnych wierszach tej tablicy. Tak się jednak składa, że tą kolejność
> można swobodnie zmieniać.

no ale a kurat w tym przypadku wszystko ulozylo sie "po ludzku";
tzn. numery okupowanych przez partycje sektorow rosly (czyli i liczby
cylindryczne), uznalem,ze to wyznacza kolejnosc partycji, a alfabet przy
okazji narastal tak samo.
Wazne: uwazalem w zasadzie nie na sektory, a na wzrost liczby kolejnych
_cylindrow_ , mysle, ze OK.

> Tak.
> To zmniejsz "od końca" d, a potem przesuń na zwolnione miejsce e.

zdaje sie, ze dokladnie tak zrobilem :)

> Nie, przesuń ją w stronę d. Nie ma tam żadnej trzeciej logicznej.

"jest". Jest w tym sensie, ze _tuz_po_zmniejszeniu_ [d] PManager pokazuje
wirtualnie to wolne/nowe miejsce jako partycje logiczna,aczkolwiek
pozbawiona formatu (zapewne kwestia graficznej interpretacji w PM,jak
piszesz), takie maslo maslane. Ale jak juz sie o tym wie, to nie ma problemu
z ta wiedza.

> Nie powinno być z tym żadnych problemów.

no wlasnie jest. Wirtualnie to robie, w panelu graficznym PManagera.
O ile logiczne [d], [e] mozna bylo bez problemu (jako takie wlasnie klocki)
przesuwac, to teraz mam te sama rozszerzona z nowymi logicznymi [d, mniejsza
niz na poczatku], [e,wieksza niz na poczatku o czesc wzieta z d:], ale
rozszerzonej _jako_calosci_ nie moge zlapac za _jej_ ucho i przesunac do
konca _jej_ zajetego obszaru, by zwolnic _jej_ poczatkowy obszar.
Tzn. fizycznie nie jestem w stanie _jednoczesnie_ ruszyc obu logicznych,
kazda z osobna - bez problemu...

> Będzie to po prostu puste miejce. W kolejnym kroku zajmiesz je
> powiększając o nie c.

sprobuje to wykonac, gdy uda sie przesunac rozszerzona tak, by zwolnic
miejsce na jej poczatku. Poki co - stoje w miejscu.

> Kłopot w tym, że opierasz się na źle opracowanej wizualnej interpretacji
> powierzchni dysku. Może lepiej byłoby, gdybyś zaczął operować sektorami
> albo cylindrami? Rozrysuj je sobie na kartce. Szybciutko wtedy
> zauważysz, że każda partycja ma swój początek i koniec, a pomiędzy
> partycjami nie ma nic :-).

ale ja to rozumiem. Lapsus w tej graficznej PManagera tylko taki, ze
zwolnione miejsce podaje jako partycje "bezformatowa ("wolne"). Teraz mam
rozszerzona polozona na pewnym obszarze, nadal z dwiema logicznymi o nowych
rozmiarach ich obszarow zajetosci, ale tej zajetosci nie moge przesunac 'w
korytku" rozszerzonej. Taki klopot.