Re: plaga niestartujących systemów XP

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 02 Jun 2009 - 19:13:24 MET DST

Piotr Palusiński <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał(a):
> Skąd masz takie przypuszczenia, że nie działa?

Bo męczyłem się z tym kilka godzin na komputerze kolegi stosując właśnie te
metody, które podałeś. Łącznie z reinstalką w trybie naprawy, która albo w
ogóle była niedostępna w menu albo niczego nie naprawiała. Co więcej, po
restarcie wykonanym przez instalator nie było żadnego śladu po tym, że jakaś
instalacji się zaczęła. Nie startował instalator tylko normalnie system,
oczywiście kończąc BSODem.

> W ten sposób postawiłem na nogi x systemów.

Wierzę, ale to jest coś nowego i zwykłe przywrócenie rejestru niestety nie
pomaga. Problem musi być gdzieś indziej i albo jest to błąd w poprawce albo
jakiś nowy złośliwy wiruch. Jak wspomniałem w poście obok BSOD pojawiał się
prawie w ostatniej chwili przed pojawieniem się ekranu logowania, gdy cały
rejestr już dawno był w pamięci. Inna obserwacja: zawsze na moment przed
BSODem system próbował coś odczytać z CD.
Tak więc trzeba zrobić coś jeszcze, coś skasować, coś przywrócić. Coś
popsutego przez wirusa/poprawkę/cokolwiek_to_jest. Jeśli faktycznie problem
jest z dostępem do rejestru to raczej nie z samym plikiem rejestru tylko z
czymś co jest ładowane podczas startu, jakiś sterownik, jakieś DLL, które
powoduje błąd przy odwołaniu do rejestru. Trudno powiedzieć. W każdym razie
fakt, że nagle problemu zaczyna doświadczać wiele osób świadczy, że mamy do
czynienia z czymś nowym.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/