Re: dysk dobry, ale nie za bardzo

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 27 May 2009 - 19:48:03 MET DST

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisał w wiadomości
news:vvpq15p57dgm311ejnbgsqdarsnn4mojk8@4ax.com...
> problemow. sfrmatowalem, go, postawilem swiezy system i te pare
> programow, ktore powinnym na nim byc. komp chodzil dwa tygodnie, po
> czym za ktoryms wlaczeniem, pokazal ten sam blad jak na poczatku.

Pomierz napięcie NA ZACISKACH, pod obciążeniem... jak zmierzysz na
wolnej wiązce, może nie pokazać spadku napięcia ponad normę.
Tolerancja jest -5+5 do -5+10%, dwa źródła różnie zeznawały. Ogólnie,
nie powinno się odchylić więcej, niż o 5 %. Odchyłka w górę nie jest tak
groźna - urządzenie ma jak pracować, chyba, że napięcie przekroczy
wytrzymałość elektroniki. Jeśli jednak przekroczy w górę 10 %, to nie
ryzykuj problemów, tylko przyjrzyj się zasilaczowi. W swoim kompie mam
jedną wiązkę "molex" z zasilacza, spadek napięcia 5V jest czasem więcej,
niż o pół wolta, zatem grubo ponad normę... i dysk zachowuje się jak
uszkodzony. Na szczęście miałem wolną sprawną wiązkę i przełączyłem... a
uszkodzoną zajmę się później.

> nie sprawdzalem jeszcze jak sie bedzie zachowywal komp z innym
> dyskiem, ale moje pytanie jest:
> czy problem moze byc zwiazany z jakas inna czescia komputera. np.
> kontroler IDE?

Np. z połamaną taśmą transmisyjną... Kontrolera raczej się nie
spodziewam.
Awaria RAM też raczej powinna inaczej skutkować, najprościej zapuścić
test... ale tu się nie spodziewam kłopotów z RAM.

Zdarzają ci się błędy STOP 0xF4? Bywa, że wylatuje przy nagłym
zatrzymaniu komunikacji z dyskiem, a czasem zaczeka i idzie dalej.
Komunikacja może stanąć od problemów z zasilaniem, jak i połamanej taśmy
transmisyjnej. Jednakże, co rzadkie, miałem (jeszcze w jednej z
poprzednich maszyn) STOP 0xF4 od... stacji flop 3.5'',
najprawdopodobniej uszkodzony sam napęd - wywalało przy próbie
korzystania z dyskietki, chwile czytało, stawało i BSoD!