Re: dysk dobry, ale nie za bardzo

Autor: rs <no.address_at_no.spam.com>
Data: Thu 28 May 2009 - 20:03:47 MET DST

On Wed, 27 May 2009 19:48:03 +0200, "Sempiterna" <rzopa@amorki.pl>
wrote:

> [...]
>Tolerancja jest -5+5 do -5+10%, dwa źródła różnie zeznawały. Ogólnie,
>nie powinno się odchylić więcej, niż o 5 %. Odchyłka w górę nie jest tak
>groźna - urządzenie ma jak pracować, chyba, że napięcie przekroczy
>wytrzymałość elektroniki. Jeśli jednak przekroczy w górę 10 %, to nie
>ryzykuj problemów, tylko przyjrzyj się zasilaczowi. W swoim kompie mam
>jedną wiązkę "molex" z zasilacza, spadek napięcia 5V jest czasem więcej,
>niż o pół wolta, zatem grubo ponad normę... i dysk zachowuje się jak
>uszkodzony. Na szczęście miałem wolną sprawną wiązkę i przełączyłem... a

nie mam miernika pod reka, zreszta nie sadze, by to bylo akurat
konieczne, ale kontrolnie wymienilem zasilacz.
wyglada na to, ze komp pracuje przez jakis czas, potem podczas
kolejnego _wlaczenia_ (zadnych bledow w logach, zadnego BSOD itp). po
prostu nie wlacza sie z bledem o odczycie dysku i juz.
zbyt niskie napiecie zasilania, albo jakikolwiek jego skok nie
powodowaloby powstania takiego bledu (przynajmniej nie w pojedynczym
dysku) a juz na pewno nie pare razy po czasie poprawnej pracy.
wyglada jakby byla uszkodzona partycja bootujaca i skasowany loader.
dane sa do odczytania, dysk fizycznie jest 100% sprawny. naprawa
partycji bootujacej i loadera XP z dysku instalacyjnego robi kaszane
na dysku.
podejrzewam jakiegos sprytnie zagniezdzonego wirusa, choc ten komp byl
czesany codziennie, kiedy pracowal.

>Np. z połamaną taśmą transmisyjną... Kontrolera raczej się nie
>spodziewam.

tasme zmienialem, choc tamta wygladala jak prosto ze sklepu.

>Awaria RAM też raczej powinna inaczej skutkować, najprościej zapuścić
>test... ale tu się nie spodziewam kłopotów z RAM.
>
>Zdarzają ci się błędy STOP 0xF4? Bywa, że wylatuje przy nagłym
>zatrzymaniu komunikacji z dyskiem, a czasem zaczeka i idzie dalej.
>Komunikacja może stanąć od problemów z zasilaniem, jak i połamanej taśmy
>transmisyjnej. Jednakże, co rzadkie, miałem (jeszcze w jednej z
>poprzednich maszyn) STOP 0xF4 od... stacji flop 3.5'',
>najprawdopodobniej uszkodzony sam napęd - wywalało przy próbie
>korzystania z dyskietki, chwile czytało, stawało i BSoD!

komp przechodzi caly test daignostyczny DELLa. <rs>

--
"My God is nicer than yours". Thomas Krupski