Re: dysk dobry, ale nie za bardzo

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 27 May 2009 - 20:05:38 MET DST

Użytkownik "MarcinCz" <temp122@gazeta.pl_wytnij_to> napisał w wiadomości
news:cqxumc83yurl$.owtnpkx5xdog.dlg@40tude.net...

> Zasilacz :)

Niekoniecznie!
Wykażę to na podstawie własnego zasilacza :)
Aaale, nie znaczy to, zę problem z zasilaniem nie istnieje - pisałem, że
mam wiązkę zasilającą, na której jest taki spadek napięcia (do prawie 20
%), że dyski wariują... dlatego dobrze pomierzyć to na zaciskach
pracującego urządzenia i dobrze mieć możność podobnego pomiaru na wiązce
nie obsługującej żadnego napędu. Być może kwadrans pracy znajomego
elektronika i przelutowanie wiązki, bądź dalsze 15 minut i jej wymiana,
rozwiąże sprawę? Różnica napięcia między pracującym dyskiem, a zaciskami
w nieobciążonej wiązce nie powinna przekroczyć 0.02-0.05V... No, 0.1V to
tak na granicy, u mnie jest 0.03-0.05V... i raczej mniej...
Być może zasilacz jest całkiem sprawny, lub łatwo go przywrócić do
pełnej sprawności, szkoda by było pozbywać się go... Problemem bywa
zimne lutowanie także... i to miałem u klientów na 2 komputerach,
przelutowanie prostownika (dwie duże diody, czasem podlutowane do
radiatorka) rozwiązało problem. Warto spróbować naprawy, jak ma się
możliwość, ale niech to zrobi ktoś, kto się na tym zna - płyną duże
prądy, w obwodzie jest napięcie niebezpieczne dla życia... Mnie
strzeliły kiedyś diody w prostowniku po stronie sieci (wywalało nawet
16-amperowy bezpiecznik), choć walnęła tylko jedna dioda, to wymieniłem
całość. Chodzi do dziś, ok. 2 lat.