Re: wyłączenie monitora a wygaszacz

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 20 May 2009 - 13:35:41 MET DST

Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości
news:gv0ksg$um8$1@pyro.tvk.wroc.pl...

> Chodzi mi o wyłączenie monitora przez windows, bo jak się recznie go
> wyłączy to wątpię by windows wyłączył wygaszacz, ale może się mylę ?

Najprędzej przekonasz się o tym uruchamiając Menedżer zadań, z zakładką
Wydajność.
Ustaw jakieś krótkie czasy i niech komp sobie przyśnie. następnie
roznujaj go i zerknij na wykres - jeśli cokolwiek obciąży system w tym
momencie, to wykres to pokaże. Uruchom też, jeśli masz, podgląd
parametrów karty, monmitorowanie temperatury, zorientuj się, ile
pokazuje przy spokojnej pracy, a potem, jak komputer "przyśnie", znaczy
się, on tylko się wygasi, ale działać będzie nadal, stąd cudzysłów, po
kilku minutach rozbujaj go i zobacz, czy temperatura wyraźnie podeszła,
czy tylko trochę. Może być trochę wyższa, jeśli przy wygaszeniu monitora
wyłączy się też chłodzenie karty, jako mało obciążonej. Chłodzenia wtedy
prawie nie ma i dlatego może być cieplej... Gdyby wiatrak karty chodził
cały czas, to temperatura raczej sie nie zmieni, albo nawet opadnie, daj
jednakże czas karcie na ostygnięcie po wygaszaczu, aby nie zafałszowało
wyniku.
na 99.99% stawiam, że wygaszacz przy wyłączonym obrazie, nie młóci, bo
to nie miało by sensu.