Re: Windows 7

Autor: Latet <latet_at_mxxxx.pl>
Data: Sat 16 May 2009 - 09:44:33 MET DST

> To na 100% daje się parametryzować i z racji tego, że to są po prostu nowsze
> biblioteki ale nadal te same prawdopodobnie jakbyś trochę pogrzebał to mógłbyś
> wrócić do ustawień identycznych jak w XP.

Grzebię drugi dzień i nie mogę tego zrobić :-(

> Aczkolwiek tego typu aspekty dla mnie
> są totalnie pomijalne (pierdalamenty na które nie warto w ogóle zwracać
> uwagi).

Jak jakość obrazu, czytelność fontów może być pomijalna? Dla mnie to
fundalmentalna rzecz. Jak mam nieostre wszystkie napisy na ekranie, to się
odechciewa robić cokolwiek na komputerze.

> I o ile nie masz/nie potrzebujesz więcej niż 3,5GiB RAM dla aplikacji to
> zupełnie do niczego praktycznie nieprzydatne.

Poniewaz testuję tylko wersje 64bit to nie wiem czy pewne problemy wynikają
własnie z 64-bitowości czy z systemu Windows7 jako takiego. Np to, że "DiskTemp"
nie widzi temperatur dysków, a HDTune mówi "No drives found".

Natomiast drażni mnie też, że nie można ustawić klasycznych widoków dla Menu
Start oraz dla Panelu Sterowania. Nie dałem rady zrobić tak, aby programy z Menu
Start rozwijały się klasycznie, jak zawsze to było pod Windows, w bezklikowych
"zakładkach" (nie wiem jak to nazwać).

Inny problem - to akurat faktycznie pierdółka, ale drażni - system nie widzi
nazw dysków przenośnych (sprawdziłem na dwóch pendrivach).

Sprawdzałem też (pobieżnie) wydajność JavaScript pod przeglądarkami... I
niestety 32-bit przeglądarki działają wyraźnie wolniej niż pod XP. Widać zresztą
różnicę wydajności miedzy IE8 a IE8-64-bit (w niektórych testach sięga 50%).

Przyjemne pod Windows7 było dla mnie to, że wiele różnych plików multimedialnych
można odtwarzać na świeżutnim systemie bez instalowania jakichkolwiek kodeków.
Nawet filmy Xvid z dźwiękiem AC3 (dźwięk jest prawidlowo przekierowywany na
wyjście cyfrowe do amplitunera). W Viscie chyba tak dobrze nie było?

Pozdrawiam,

latet