Re: Windows 7 RC --> Windows 7 - Aktualizacje

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 15 May 2009 - 02:26:30 MET DST

** Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

> Takie zachowanie jest delikatnie mówiąc nieodpowiedzialne, a brutalnie mówiąc
> -- głupie.

Hehe nie wiem czy animka trolluje (na to wygląda), ale to co napisałeś nie do
końca jest zgodne z prawdą. Niestety Microsoft nadużył zaufania użytkowników
ponieważ przez automatyczne poprawki, które powinny aktualizować jedynie
komponenty związane z bezpieczeństwem, prowadzi marketing i czasami np. wpycha
pewne poprawki bez potwierdzenia czy lansuje swoje produkty.

W związku z tym ja rozumiem, że niektórzy wolą ręcznie aplikować łaty, a nie
włączyć jakiś magiczny mechanizm, nad którym nie ma kontroli.

> Chcesz być odpowiedzialna za kolejne fale spamu zalewającego świat?

A tu już imaginujesz. Napisała, że będzie łaty instalowała jeżeli uzna to za
stosowne. :) Windows Update np. usilnie wpycha mi aktualizacje do "Filtra
pakietów MSO 2007" które zajmują po kilkadziesiąt MB - czemu to robi skoro ja
nie mam zainstalowanego MSO 2007? No mam tylko zainstalowany PowerPoint Viewer
2007 żeby mieć fonty z Visty... Na innym laptopie byłoby mi wsio ryba - niech
sobie instaluje łatki do czegoś czego nie mam, ale to jest mission-critical
sprzęt, który zawsze jedzie na ledwo naładowanej baterii i ledwo zipiącym łączu
via EDGE... Więc też wolę ręcznie łatać, a spamu - zapewniam Cię - nie
rozsyłam.

> Już w tej chwili mój serwer pocztowy co minutę odrzuca jedną wiadomość
> uznawaną za spam.

Co minutę tylko? Słabo. :) Albo kiepsko to wyrażasz, ja bym to wyraził tak, że
80% wiadomości jest odrzucane z klasyfikacją jako wirus (ogólnie pojęte
niepożądane oprogramowanie) czy SPAM.

> To dzięki wszystkim tym, którzy uważają, że nie muszą mieć bezpiecznego
> komputera...

Sorry nie zgodzę się z tym. Wyłączenie aktualizacji automatycznych nie jest
tożsame z tym, że nie chcemy mieć bezpiecznego komputera. Ja mam wyłączone, a
uważam, że robię o niebo więcej w kierunku posiadania bezpiecznego komputera
niż większość użytkowników z włączonymi aktualizacjami automagicznymi.