Re: System 32bit czy 64bit

Autor: Maciej Obłaza <see_at_sign.xyz>
Data: Thu 14 May 2009 - 10:14:19 MET DST

ikov pisze:
> Pobrałem sobie Windows 7 w obu wersjach (32 i 64bit), zainstalowałem
> wersję 64bit na oddzielnym dysku i działa wg mnie bardzo fajnie...
> grafika, dźwięk, sieć - żadnych problemów. Sterowników też pewnie będzie
> więcej niż pod XP64. Ale pytanie - skoro mam 3GB RAM, więc wykrywaną w
> całości przez systemy 32bit, który system będzie działał
> szybciej/efektywniej? Sporo aplikacji działa w trybie 32bit, więc OIDP
> komputer dodatkową pracę musi poświęcić na emulacje trybu 32bit... czy
> to nie robi większej różnicy?

Powiem tak - wolał byś komputer 16 czy 32 bitowy ??
Analogia podobna, o to że 64 bitowe wersje programów nie koniecznie
specjalistycznych pojawiają się strasznie wolno można mieć tylko
pretensje do twórców oprogramowania, choć technologia 64 bitowa
zawitała pod strzechy już kilka lat temu. patrząc na wydajność
aplikacji 32 bitowych w środowisku 64 bitowym przy obecnej wydajności
praktycznie niezauważalna, chyba że ja miałem na tyle dużo szczęścia,
niestety nie wiem jak się zachowują gry wiem że są problemy z
kompatybilnością ( nie tylko gier ) ale tak jak powiedziałem - moim
zdaniem najwyższy czas na wypuszczanie wersji 64 bitowych, narzędzia
programistyczne od wersji Visual Studio 2005 posiadają kompilator 64
bitowy, jest kompilator intela - także 64 bitowy, jeszcze chyba tylko
jeden gracz się chyba nie doczekał 64 bitowego frameworka - obecny codegear.

Jakich aplikacji używasz ?? Przeprowadzałeś jakieś testy wydajności
tychże aplikacji ??

--
Best Regards,
Maciej Obłaza.