Windows 7 RC - i zainstalowalem - wrazenia

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Fri 08 May 2009 - 23:07:01 MET DST

Witam

I stalo sie :)
Dzisiaj kurier przywiozl nowy HDD wiec moglem sie zabrac za instalacje
Windows 7 RC 64bit.

Konfiguracja mojego PCeta:
Procesor: Intel E6300 (1.86Ghz)
Ram: 2x2GB
GPU: Nvidia 7600GS z pasywnym chlodzeniem

Wrazenia:

Zaczne od instalatora - TRAGEDIA. Mam nadzieje ze to poprawia w
finalnej wersji.
Jest strasznie mulowaty i prosty... az za prosty.
Szczegoly:

1.
Wiem, ze zalezy to od konfiguracji pceta: u mnie instalator bardzo
"wolno reaguje".
Zaraz po zbootowaniu plyty, zaladowaniu plikow pojawia sie niebiesko
tlo (to z ptaszkiem na dole) i nic... Gdybym wczesniej nie przeczytal
jakims forum, ze trzeba kilka minut poczekac na reakcje to bym myslal
ze sie PCet zawiesil :/
Ogolnie wyglada to tak, ze po wyswietleniu tla musi sie zatrzymac
calkowicie Dvd-rom, znowu wystartowac i wtedy pojawia sie okienko w
instalatorze :( I taka sytuacja ma miejsce 3 razy pod czas calego
procesu instalacji - co ja wydluza o ok 10 minut i jest jak bym to
okreslil "nie plynnie".

2. Prostota - jest ok, malo klikania. Niestety jest to zabojcze przy
partycjonowaniu HDD. Praktycznie nic sie nie da zrobic :( Doszlo do
tego ze przerwalem instalacje, zbootowalem kompa z Gparted LiveCD -
podzielilem nowy HDD na partycje, sformatowalem w NTFS i dopiero wtedy
ponownie odpalilem instalke Win 7 RC.
Wg mnie proces instalacji (a w zasadzie partycjonowanie dysku) w Win
XP byl znacznie lepiej zrobiony.

Ogolnie caly proces instalacji trwal ok 30 minut.

Co do wykrywania sprzetu - jedno napisze - jest dobrze :D Wykryl u
mnie wszystko: monitor, karte graficzna (ale tutaj jest maly problem,
o czym dalej), skaner, drukarke. Cacy, na upartego odrazu po
instalacji mozna sie zaczac bawic ;)

Sam system bede opisywal z perspektywy przesiadki z Win XP (Visty
nigdy nie mialem).
Jak na razie system mam od 1h wiec duzo nie napisze, bede sukcesywnie
w temacie zdawal relacje ;)

Jak na razie, swiezy nie obciazony system startuje bardzo zwawo :) Wg
mnie szybciej niz XP, ale zobaczymy za jakis czas.
szybkosc systemu tez jest ok - wiadomo ze to w duzej mierze jest
subiektywne odczucie, ale jak na razie na pewno nie jest wolniej od
XP. Zauwazylem ze FireFox znacznie szybciej startuje (z czym na XP byl
problem - bo z FF to sie jednak ostatnio wielka krowa zrobila)

Wyglad: jak dla mnie, przesiadajacego sie z XP jest pieknie i
widowiskowo ;) Aero robi swoje ;)
Nowy pasek wymaga przywyczajenia, ale bedzie dobrze, intuacyjnie
wszystko porobili.

Najpierw zapuscilem Win Update - od razu zassal 2 poprawki do IE i
aktualizacje Defendera.

Pozniej instalacja programu antywirusowego - zdecydowalem sie jak
zwykle na bezplatnego dla uzytku domowego Avasta.

Pozniej Firefox - tutaj nadmienie dla innych - MozBackup bez problemu
poradzil sobie z odtworzeniem wszyskich ustawiec FF, managera hasel
itd. Wiec nie bac sie ;-) przesiadka pod katem przegladarki www wypada
wzorowo.

Dalej kilka programow, ale tutaj juz nie bede zameczal ;-)

Teraz info o karcie graficznej - jest maly problem - moj monitor
zostal poprawnie wykryty przez Win 7, ale jest problem z odswiezaniem
obrazu - system upracie daje 59Hz, zamiast 60. I to mimo, ze ustawiam
mu 60Hz, daje Apply, system to niby zmienia, ale nic z tego :/
Siagam teraz wlasnie nowe sterowniki od nvidii (wydala juz oficjalnie
stery dla Win 7, zarowno 32 i 64 bit) i zobaczymy jak bedzie po ich
instalacji.

Ogolnie wrazenia (po za instalatorem) sa pozytywne.

I to na razie na tyle. CDN ;)

PS. Jak zainstaluje TrueCrypta to zobaczymy czy instalator Win 7 mi w
headerach szyfrowanych partycji nie namieszal.

Pozdrawiam
Rafal