Re: Problem z drukarką sieciową

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Apr 2009 - 10:39:42 MET DST
Message-ID: <16vgs1kr32340.dlg@kwinto.prv>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Fri, 3 Apr 2009 11:42:24 +0200, Piotr C. napisał(a):

> Witam
>
> Mam w pracy sieć LAN i drukarkę sieciową fizycznie podłączoną do komputera
> kolegi ale udostępnioną wszystkim w sieci. Komputery działają na WinXP PRO.
> Mogę z drukarki korzystać ale mam problem, gdy zmienię hasło do swojego
> konta. Wtedy drukarka staje się niedostępna, pomimo, iż na komputerze
> kolegi, gdzie jest podłączona ustawiłem w zabezpieczeniach pełne prawa dla
> wszystkich. Po powrocie do starego hasła znowu wszystko OK.
> Próbowałem dodać ją ponownie w moim komputerze po zmianie hasła, jednak
> wtedy system jej "nie widzi".
>
> Czemu się tak dzieje i jak można pogodzić zmianę hasła na moim kompie z
> pracą drukarki sieciowej?

Zamapuj tą drukarkę w ten sposób: pracując jako administrator zainstaluj
ją u siebie lokalnie, a potem w zakładce Porty przypisz ją do nowego
portu *lokalnego* nadając mu nazwę taką, jak sieciowa nazwa drukarki,
tj. \\PC\drukarka. Wówczas będzie ona uwierzytelniana systemowo. Jeszcze
lepiej gdyby kolega miał stały adres IP, a Ty mapowałbyś
\\IP_PC\drukarka, bo otoczenie sieciowe w Windows nie działa zbyt
stabilnie w środowisku wielomaszynowym.

-- 
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki
Received on Sun Apr 5 10:45:04 2009

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 05 Apr 2009 - 11:42:01 MET DST