Re: Przebicie

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 04 Apr 2009 - 22:57:40 MET DST

Użytkownik "RedLite" <sentotento@interia.pl> napisał w wiadomości
news:gr8d4q$i4j$1@news.interia.pl...

> Nie no, aż takim laikiem nie jestem - tego i owego mnie w szkole
> uczono A i śrubokręt z probówka parę razy miałem w łapie. Ale
> faktycznie nie pomyślałem. Jak sie tak zastanowić to potencjał jednego
> przewodu musi być zero (drugiego 230V) bo przecież napięcie to różnica
> potencjałów.

Byle nie łączyć zera z ziemią - bardzo niebezpieczne. Można natomiast
wybrać jedno, albo drugie, nigdy jednocześnie.
Dlaczego na przewodzie zerowym jest zero potencjału... to może innym
razem o tym...

> :)

Jeśli nie daj Boże, nawali (co bardzo rzadko, ale się zdarza) łącznik
zerowy na podstacji, to probówka zaświeci i na przewodzie zerowym...
(jeśli różnice wektórów na fazach (o napięcie chodzi) przekroczą próg
zapłonu neonówki.
Bezpieczniejsze wydaje mi się pewnie i dobrze zrobione własne
uziemienie, niż zero w gniazdku.

> Spoko stary, damy radę :)

Na pewno :)
Byle nie wsadzać bezpieczników w przewód zerowy, nie wolno (może się
zdarzyć w starych instalacjach, gdzie w momencie ich budowy układ
zasilania był inny i nie do końca dobrze to zmieniono przy
modernizacji).
Ja u siebie odłączam zero z bolca, podłączam to do uziemienia. Jest
dobrze.

Powodzenia!

--
Nobody wanna see us together,