Re: Przebicie

Autor: RedLite <sentotento_at_interia.pl>
Data: Sat 04 Apr 2009 - 21:57:12 MET DST

Przemysław Rachwał pisze:

> jeden to faza - na nim świeci się próbówka (taki śrubokręt z neonówką)
> drugi to masa
> to masy można podpiąć uziemienie - po takim zabiegu przestała mnie kopać
> mikrofalówka

Nie no, aż takim laikiem nie jestem - tego i owego mnie w szkole uczono
A i śrubokręt z probówka parę razy miałem w łapie. Ale faktycznie nie
pomyślałem. Jak sie tak zastanowić to potencjał jednego przewodu musi
być zero (drugiego 230V) bo przecież napięcie to różnica potencjałów.

> mając taką wiedzę i próbówkę *koniecznie* ustal który kabel to faza (nie
> możesz mieć 2 faz w gniazdku :)

:)

> oznacz taki kabel markerem i wyłącz bezpieczniki, dopiero zmieniaj
>
> ale uwaga jeżeli nie masz o tym pojęcia to zatrudnij elektryka

Spoko stary, damy radę :)

Muchas gracias!

--
"Aqua mola - powiedział rybak - Ty kurwo."