Re: Przebicie

Autor: Przemysław Rachwał <przemyslaw.rachwal_at_gmail.com>
Data: Sat 04 Apr 2009 - 21:42:50 MET DST

RedLite wrote:

> No przecie mówię, że murarza by trzeba :) W jednym gniazdku kabelki
> (aluminiowe) są tylko dwa, w drugim cztery, ale przewodu neutralnego nie
> oświadczysz.
> W gniazdach w pokoju obok jest wyprowadzone (miedziane) uziemienie.

to nie tak, murarz jest zbędny

jeden to faza - na nim świeci się próbówka (taki śrubokręt z neonówką)
drugi to masa

to masy można podpiąć uziemienie - po takim zabiegu przestała mnie kopać
mikrofalówka

mając taką wiedzę i próbówkę *koniecznie* ustal który kabel to faza (nie
możesz mieć 2 faz w gniazdku :)

oznacz taki kabel markerem i wyłącz bezpieczniki, dopiero zmieniaj

ale uwaga jeżeli nie masz o tym pojęcia to zatrudnij elektryka

też mam aluminiowe kable w domu :( z nimi trzeba uważać bo się łatwo łamią

--
Przemek
"Non sunt multiplicanda entia sine necessitate"