Przesiadka na nowy dysk

Autor: Ai <nie_chce_at_spamu.pl>
Data: Sun 15 Mar 2009 - 19:44:30 MET

Win XP. Staram się przenieść cały system bez reinstalacji z jednego dysku
na drugi. Obecna konfiguracja wygląda tak; jeden dysk pocięty na partycje:
C (systemowa), D, E, F oraz drugi z partycją G i H. Dokładam do tego nowy
dysk, któremu system od razu nadał literkę J. Używając Norton Ghosta 14
skopiowałem całą zawartość partycji C na nowy dysk przy okazji dodając mu
MBR i ustawiając nową partycję (J) jako aktywną. Restart, podmiana
kolejności bootowania w BIOSie i system grzecznie startuje z nowego dysku.
No prawie. Odpalam Process Explorera i widzę, że składniki systemu (np.
proces services.exe) uruchomione zostały z nowego dysku systemowego, czyli
z... dysku J, natomiast pzoostałe programy (choćby antywirus), które mają
na sztywno wpisane w rejestrze ścieżkę wystartowały ze starego dysku
systemowego, czyli dysku C. W efekcie, po odpięciu starego dysku system nie
odpala z nowego dysku bo na siłę szuka części danych na dysku C, natomiast
w systemie takiego dysku nie ma, ponieważ pozostał tylko on czyli J. System
nie pozwala zmienić litery dysku systemowego z J na C (co by rozwiązywało
problem) i utknąłem. Ostatnio jak w takie rzeczy się bawiłem to było pod 9x
i tam system grzecznie uznał, że C to dysk z którego został uruchomiony a
innym (w tym dawnemu C) automatycznie dał nowe literki. Widać NTki są
jednak sprytniejsze i rozpoznają partycje po jakiś identyfikatorach
przechowywanych w rejestrze, które ze starą instalacją systemu
przekopiowały się na nowy dysk. Reinstalka systemu nie wchodzi w grę, to
jest firmowy komp i mam tutaj ze 300 programów skonfigurowanych przez
kilkunastu użytkowników. Ponadto planowałem ostatecznie usunąć starą
partycję systemową, zaś pozostałe 3 ze starego dysku nadal używać
(przesiadka na dysk SSD który jest większy niż poprzednia partycja
systemowa, zaś sam jest mniejszy niż cały stary dysk, więc na nim nie
upchnę pozostałych starych partycji). Jakieś pomysły ?

--
Pozdrowienia
Ai / mailto: nv@nvbary.arg / ROT-13 /