Re: Przesiadka na nowy dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 15 Mar 2009 - 22:24:21 MET

Dnia Sun, 15 Mar 2009 19:44:30 +0100, Ai napisał(a):

> Win XP. Staram się przenieść cały system bez reinstalacji z jednego dysku
> na drugi. Obecna konfiguracja wygląda tak; jeden dysk pocięty na partycje:
> C (systemowa), D, E, F oraz drugi z partycją G i H. Dokładam do tego nowy
> dysk, któremu system od razu nadał literkę J. Używając Norton Ghosta 14
> skopiowałem całą zawartość partycji C na nowy dysk przy okazji dodając mu
> MBR i ustawiając nową partycję (J) jako aktywną. Restart, podmiana
> kolejności bootowania w BIOSie i system grzecznie startuje z nowego dysku.
> No prawie. Odpalam Process Explorera i widzę, że składniki systemu (np.
> [...]

Typowy problem. Wyzeruj podpis dysku (np. programem BootIt => Clear sig)
albo usuń wszystkie wpisy w kluczu HKLM\System\MountedDevices.

P.S. W starym Ghoście przywracanie partycji robiło się się z
przełącznikiem -FDSZ. Nowego nie znam, ale na Twoim miejscu i tak
zmieniłbym go na coś bardziej przewidywalnego i mniej ingerującego w
system. Na przykład darmowym i bezinstalacyjnym programikiem CopyWipe
http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php, który takich błędów nie
popełnia...

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]