Re: współdzielenie plików

Autor: niusy <onet.news_at_poxczta.onet.pl>
Data: Sat 14 Mar 2009 - 19:56:35 MET

> Prawdopodobnie zamiast kopiować pliki do tego folderu, przenosisz je tam
> razem z ich atrybutami NTFS. Przy czym pliki pochodzą od różnych
> użytkowników, a więc mają inaczej ustawione uprawnienia NTFS. Podejrzyj
> je i ustaw poprawnie, na przykład przy pomocy Fajo XP File Security
> Extension for XP Home http://www.fajo.de/portal/index.php?lang=en .
>
> P.S. Na przyszłość podawaj więcej szczegółów, choćby wersję systemu
> operacyjnego. Samo "WinXP" i "pojawiają się nowe pliki" nic nie mówi.

OK, już podaję szczegóły:
WinXP czyli Windows XP Home z SP3.
"pojawiają się nowe pliki" = czyli na tamtym kompie uruchomiony jest np.
emule, a współdzielony jest katalog "Incoming" emula. Gdy emule pobierze
plik, to wrzuca go do Incoming.

I właśnie te nowo pobrane pliki są nieczytelne (brak praw do odczytu).

Myślałem, że to kwestia ustawień udostępniania plików. Ja to włączyłem tak,
że po prostu kliknąłem prawym przyciskiem na katalogu Incoming, zaznaczyłem
bodajże "udostępnij katalog" i to wszystko. I działa, ale tylko z tymi
plikami, które już tam były. Gdy pojawi się nowy plik to już go się nie da
zczytać.

Pozdr
Maciej