Re: współdzielenie plików

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 14 Mar 2009 - 21:25:01 MET

Dnia Sat, 14 Mar 2009 19:56:35 +0100, niusy napisał(a):

> OK, już podaję szczegóły:
> WinXP czyli Windows XP Home z SP3.
> "pojawiają się nowe pliki" = czyli na tamtym kompie uruchomiony jest np.
> emule, a współdzielony jest katalog "Incoming" emula. Gdy emule pobierze
> plik, to wrzuca go do Incoming.
>
> I właśnie te nowo pobrane pliki są nieczytelne (brak praw do odczytu).
>
> Myślałem, że to kwestia ustawień udostępniania plików. Ja to włączyłem tak,
> że po prostu kliknąłem prawym przyciskiem na katalogu Incoming, zaznaczyłem
> bodajże "udostępnij katalog" i to wszystko. I działa, ale tylko z tymi
> [...]

Nie używam emule, ale podejrzewam, że on najpierw tworzy plik w jakimś
folderze tymczasowym, a potem przenosi go do folderu Incoming. Ustaw
więc poprawnie uprawnienia NTFS dla obu tych folderów (odczyt dla
Wszyscy), zaznaczając, żeby były one dziedziczone na podfoldery i pliki.
Włączenie udostępniania zrobi co prawda dokładnie to samo, ale
jednorazowo i tylko z folderem Incoming, a problem IMO leży w tym
folderze tymczasowym. Ewentualnie w tym, że emule działa na jakimś
koncie systemowym i pliki, jakie tworzy, nie mają atrybutu "odczyt dla
Wszyscy".

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/