Re: Wyszukiwanie duplikatów

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 22 Feb 2009 - 12:34:07 MET

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:gnr2c0$61d$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Znam programy wyszukujące duplikaty i odpalenie ich to kilka dni
> odszukiwania duplikatów a kolejne kilka poświecę na ich usuwanie.

(ciach)
> A jak są niewielkie tylko różnice w zawartości katalogów to je
> wyświetlił ile % plików sie różni.
> Wystarczy sprawdzać tylko nazwę i rozmiar plików.
>
> Jest takie coś? jakiś skrypt czy coś w ten deseń?
> Ostatecznie pod Linuksem mógłbym się w to bawić. choć sprawa dotyczy
> Windows.

Wydaje mi się, że całkiem spore, acz niedocenione możliwości, ma Total
Commander.
Z tym, że nie sugeruj się Menu > Plik > Porównaj według zawartości, bo
to jest tylko na prostsze porównania, ale jest znacznie lepsze
narzędzie - synchronizator katalogów - Menu > Polecenia > Synchronizuj
katalogi. Narzędzie to ma jednak bogatsze możliwości, niż tylko
synchronizacja, posługuję się nim, gdy muszę np. porównać dwa drzewa
katalogów po kilka(naście|dziesiąt) gigabajtów. Porównanie następuje
według nazw, porównywana jest wtedy zawartość. Fakt, że to trochę trwa i
w pewnych przypadkach inne metody są szybsze, jednak to jest chyba
najwygodniejsza... przełącznikami możesz sobie wyświetlić niemal
dowolnie rezultat, pokaże ci, w którym katalogu są pliki nieobecne w
drugim, które pliki są w obu i są jednakowe, a także, które są w obu,
ale się różnią

> Czy jednak trzeba pisać to od podstaw? A może ktoś napisze? bo to
> program na którym można zbić kokosy bo wraz z pojemnością dysków
> twardych przybyło duplikatów.

Zobacz, może Ci jednak wystarczy to narzędzie?

--
D4