Wyszukiwanie duplikatów

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 22 Feb 2009 - 09:21:11 MET

Po ostatnich bojach z przenoszeniem dysków twardych kopiowaniem i
różnymi takimi akcjami mam prawdopodobnie mnóstwo duplikatów
porozwalanych po całym dysku.
Raczej są to duplikaty folderowe niż plikowe.

Znam programy wyszukujące duplikaty i odpalenie ich to kilka dni
odszukiwania duplikatów a kolejne kilka poświecę na ich usuwanie.

Dlatego poszukuje innego narzędzia które porówna zawartość katalogów -
choćby po nazwach i ścieżkach dostępu. i zbuduje mapę gdzie są
zdublowane całe foldery (duplikowałem folderami wiec ten sposób
odnajdywania bedzie efektywniejszy. A już było by super gdyby wyświetlił
drzewko katalogów dla dysku źródłowego, oznaczył katalogi o tej samej
zawartości, i oznaczył katalogi których nie ma na dysku źródłowym.
A jak są niewielkie tylko różnice w zawartości katalogów to je
wyświetlił ile % plików sie różni.
Wystarczy sprawdzać tylko nazwę i rozmiar plików.

Jest takie coś? jakiś skrypt czy coś w ten deseń?
Ostatecznie pod Linuksem mógłbym się w to bawić. choć sprawa dotyczy
Windows.

Czy jednak trzeba pisać to od podstaw? A może ktoś napisze? bo to
program na którym można zbić kokosy bo wraz z pojemnością dysków
twardych przybyło duplikatów.