Re: Problem z naprawą systemu.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 22:21:46 MET

Dnia Wed, 18 Feb 2009 22:04:24 +0100, Sempiterna napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Otóż właśnie. Zanim system przeszuka FAT w poszukiwaniu wolnego miejsca,
> to minie czasu... w NTFS też zauważyłem ten problem, jeśli jest dużo i
> drobno, ale w skali tak minimalnej, że pomijalnej przy rozważaniach.
> Indeksowanie w drzewie zbalansowanym to dobra sprawa.

Kiedyś czytałem dyskusję, w której porównano czas wyszukiwania w
identycznej bazie danych składającej się z kilkuset tysięcy małych
plików, założonej pod NTFS i pod FAT32. Praca pod NTFS była 10x szybsza.

> Ale też jest zjawisko, że nie rusza szczególnie ważnych plików - O&O
> niektóre pliki i katalogi nie-głęboko-systemowe, także pokazuje jako
> Locked. Podobnie, jak hiberfil, czy metapliki. Natomiast MFT nie... MFT
> może byc defragmentowana orzez O&O online, w trakcie pracy systemu.

Ale to jest problem zupełnie innego rodzaju. Dobry defragmentator
powinien pracować na bardzo niskim poziomie, sektorów bądź klastrów,
gdzie prawa NTFS nie grają żadnej roli. A pliki zablokowane przed
przesunięciem są zablokowane dlatego, gdyż system nie dobiera się do
nich tak jak do zwykłych plików, tylko jak do ciągłych obszarów z własną
liniową adresacją sektorów z danymi położonymi w ściśle określonym
miejscu na dysku. Na przykład swap.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/