Re: Problem z naprawą systemu.

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 22:04:24 MET

news:1wg4jjp9t3zsy.dlg@kwinto.prv...

> Mały klaster da się owszem zrobić, ale tablica FAT urośnie
> dramatycznie,
> przez co czas przeszukiwania jej przy próbie dostępu do kolejnych
> plików
> zabije system.

Otóż właśnie. Zanim system przeszuka FAT w poszukiwaniu wolnego miejsca,
to minie czasu... w NTFS też zauważyłem ten problem, jeśli jest dużo i
drobno, ale w skali tak minimalnej, że pomijalnej przy rozważaniach.
Indeksowanie w drzewie zbalansowanym to dobra sprawa.

> Przy defragmentacji nie są sprawdzane prawa NTFS.

Ale też jest zjawisko, że nie rusza szczególnie ważnych plików - O&O
niektóre pliki i katalogi nie-głęboko-systemowe, także pokazuje jako
Locked. Podobnie, jak hiberfil, czy metapliki. Natomiast MFT nie... MFT
może byc defragmentowana orzez O&O online, w trakcie pracy systemu.

--
D4