Re: Połączenie komp-laptop?

Autor: <jw1066_at_wp.pl>
Data: Sun 15 Feb 2009 - 18:08:47 MET

Archiwum,

> Napiszę najprościej jak potrafię :-)
> Na lapka oczywiście logujesz się jak zawsze _do windows_ na konto
> jakie masz na lapku i hasłem jakie tam masz w tej chwili (dla
> przykładu niech to będzie konto "lapek" z hasłem "password"). Dopiero
> po wywołaniu komputera stacjonarnego w otoczeniu sieciowym lapka
> podajesz w wyskakującym okienku nazwę konta na stacjonarnym i hasło
> (czyli "Admin" i "Pies").

Tak robię i dostaję komunikat:
"Stacjonarny nie jest dostępny. Możesz nie mieć uprawnień do używania
tego zasobu sieciowego.
Skontaktuj się z administratorem tego serwera aby uzyskać uprawnienia
dostępu.
Błąd logowania: użytkownikowi nie przyznano żądanego typu logowania na tym
komputerze."

> Jeżeli (dla wygody) na stacjonarnym utworzysz nowe konto użytkownika
> (panel sterowania\konta użytkowników) o nazwie i haśle _identycznym_
> jakie masz przy logowaniu do windows na lapku (czyki: "lapek" i
> "password") to przy wywołaniu stacjonarnego z otoczenia sieciowego
> uwierzytelnienie będzie automatyczne bez potrzeby podawania loginu i
> hasła.

ćwiczyłem to - bez zmian.

> Sprawdź po kolei czy:
> 1. Obydwa komputery mają dostęp do internetu.

Obydwa komputery mają dostęp do internetu.

> 2. "Chodzą" pingi między obydwoma komputerami.

Pingi chodzą w obie strony.

> 3. Jest włączone udostępnianie plików na obydwu komputerach.
> 4. Są udostępnione jakieś foldery na obydwu komputerach.

Stacjonarny:
Start->Ustawienia->Panel sterowania->Połączenia sieciowe->Połączonie lokalne3
->Właściwości ->zaptaszone udostępnianie plików i drukarek w sieciach..
oraz
Start->Ustawienia->Panel sterowania->Opcje folderów->Widok->zaptaszkowane
Użyj prostego udostepniania plików(zalecane)
oraz
jeden z katalogów ->prawoklik->Udostępnianie i zabezpieczenia w sieci->
zaptaszkowane "Udostępnij ten folder w sieci" oraz wpisana nazwa udziału
(taka sama jak nazwa katalogu)

Na laptopie na razie nic nie zmieniałem bo próbuje połączyć się
z laptopa na stacjonarny. Jak to ruszy wtedy zrobie to w druga stronę.

> 5. Obydwa komputery należą do grupy roboczej o tej samej nazwie.

Stacjonarny:
Mój komputer->Właściwości->Nazwa komputera->Grupa robocza->DOM
Laptop:
Start->Komputer->Własciwości->Grupa robocza->DOM

> 6. Podajesz właściwy login i hasło w okienku wyskakującym przy
> przeglądaniu otoczenia sieciowego (tj login i hasło konta jakie jest
> _na tym drugim komputerze_), lub masz założone konta zgodnie z opisem
> powyżej.

Dokładnie tak, próbuję też 3 inne konta z hasłami ale wciąż bez zmian.
Ćwiczyłem też włączajac konto Gość - bez zmian.

> Jak wszystkie punkty są spełnione to sieć _musi_ działać.

Ale nie działa :((

> To jest niepokojące, bo może świadczyć, że coś nie gra w systemie.
> Nie zaszkodzi jak jeszcze spróbujesz tego: panel sterowania\połączenia
> sieciowe -> prawoklik na ikonce połączenia -> Napraw.

Zrobiłem to ale to nic nie zmieniło bo przecież moje połączenie lokalne
(internet) działa więc to chyba nie w tym problem.

> A próbowałeś się połączyć siecią w drugą stronę tj. ze stacjonarnego
> na lapka?

No i tu jest chyba najbardziej tajemnicza rzecz !!!
Ze stacjonarnego w ogóle nie znajduję lapka :(
otoczenie sieciowe-> i lipa nic nie znajduje
ale w tą stronę na razie się poddałem...

Irk