Re: Połączenie komp-laptop?

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Sat 14 Feb 2009 - 14:05:23 MET

Dnia 13-02-2009, ktoś znany jako 'jw1066@wp.pl' w wiadomości
<news:20d9.0000006f.4995d6b2@newsgate.onet.pl> napisał:

> Konto "Gość" mam wyłączone. Gdy je włącze (na stacjonarnym) to z lapka w ogóle
> nie dostaje możliwości wpisywania "nazwa użytkownika"
> i "Hasło" tylko od razu wywala błąd połączenia czy coś takiego..
> Zatem przyjmuję, że konto "Gość" na stacjonarnym musi być wyłączone.
> Czy dobrze rozumuję ?

Ech... Ale to u Ciebie pokomplikowane! W normalnych warunkach włączone
konto Gość powinno zapewnić dostęp z sieci. Ale skoro u Ciebie jest
inaczej, to niech zostanie wyłączone. Może to i lepiej, a idzie się
bez niego obejść.

> Nie rozumiem tego akapitu:
> "Należy wpisać użytkownika i hasło jakie mamy na komputerze z którym się
> łączymy lub dane naszego użytkownika w domenie NT czyli na serwerze Archiwum,
> zależnie dla kogo udostępnione są żądane zasoby"
>
> Na komputerze stacjonarnym mam konto "Admin" z hasłem "Pies"
> Jak wpisuje przy logowaniu na lapku nazwa użytkownika: Admin, Hasło: Pies
> to wywala mi "Logowanie nie powiodło się...tralala" :(

Napiszę najprościej jak potrafię :-)

Na lapka oczywiście logujesz się jak zawsze _do windows_ na konto
jakie masz na lapku i hasłem jakie tam masz w tej chwili (dla
przykładu niech to będzie konto "lapek" z hasłem "password"). Dopiero
po wywołaniu komputera stacjonarnego w otoczeniu sieciowym lapka
podajesz w wyskakującym okienku nazwę konta na stacjonarnym i hasło
(czyli "Admin" i "Pies").

Jeżeli (dla wygody) na stacjonarnym utworzysz nowe konto użytkownika
(panel sterowania\konta użytkowników) o nazwie i haśle _identycznym_
jakie masz przy logowaniu do windows na lapku (czyki: "lapek" i
"password") to przy wywołaniu stacjonarnego z otoczenia sieciowego
uwierzytelnienie będzie automatyczne bez potrzeby podawania loginu i
hasła.

Sprawdź po kolei czy:
1. Obydwa komputery mają dostęp do internetu.
2. "Chodzą" pingi między obydwoma komputerami.
3. Jest włączone udostępnianie plików na obydwu komputerach.
4. Są udostępnione jakieś foldery na obydwu komputerach.
5. Obydwa komputery należą do grupy roboczej o tej samej nazwie.
6. Podajesz właściwy login i hasło w okienku wyskakującym przy
przeglądaniu otoczenia sieciowego (tj login i hasło konta jakie jest
_na tym drugim komputerze_), lub masz założone konta zgodnie z opisem
powyżej.

Jak wszystkie punkty są spełnione to sieć _musi_ działać.

> Odpalam kreatora i zaptaszam "Ten komputer łaczy sie z internetem
> przez lokalną bramę lub za pośrednictwem innego komputera z mojej sieci"
> bo mam Liveboxa - dobrze ?
> Nie zmieniam "opisu komputera", "nazwy komputera" tylko zmianiam "nazwę
> grupy roboczej" na DOM, następnie "Włącz udostepnianie plików i drukarek"
> i "Dalej", "Dalej" i dostaję:
> &#8222;Nie można ukończyć pracy Kreatora konfiguracji sieci
> Wystąpił błąd podczas konfigurowania sieci na tym komputerze.
> Możesz skonfigurować sieć ręcznie albo uruchomić kreatora
> ponownie z innymi ustawieniami&#8221;

To jest niepokojące, bo może świadczyć, że coś nie gra w systemie.
Nie zaszkodzi jak jeszcze spróbujesz tego: panel sterowania\połączenia
sieciowe -> prawoklik na ikonce połączenia -> Napraw.
A próbowałeś się połączyć siecią w drugą stronę tj. ze stacjonarnego
na lapka?

> No ręce opadają :(

Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo (chociaż nie spodziewałem się aż
tak trudno).

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog