Re: jak "przyci±æ" obraz dysku?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 12 Feb 2009 - 19:50:55 MET

U¿ytkownik "Kowal" <kowalik_k@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:gn1ppq$vqo$1@news.onet.pl...
> Ja korzystam z Acronis True Image i on robi obraz danych na partycji,
> np masz partycjê systemow± o pojemno¶ci 20 GB a danych jest 7 GB to on
> robi taki obraz. Potem obraz mogê odzyskaæ na ka¿dej partycji byle by
> siê dane zmie¶ci³y. Czy to bêdzie partycja 10 gb czy 100 gb wszystko
> jedno. System naturalnie po takim zabiegu zawsze startuje - oczywi¶cie
> trzeba odpowiednio ten obraz odtworzyæ, wybraæ ¿eby partycjê ustawi³
> aktywn± itp. Nie wiem jak dzia³a ten program co ty robi³e¶, ale je¿eli
> robi on obraz partycji i obraz

Bajt po bajcie, najpro¶ciej, jak mo¿na.

> zajmuje tyle co partycja to bez sensu.

Tylko, ¿e jest takie powiedzenie - nie wytacza siê armaty na muchy.
Je¶li rzecz jest incydentalna, to po prostu zestawiam uk³ad, odpalam
program, idê na kawê, wracam, jest zrobione.
Najwa¿niejsze, ¿e u¿ywam metody, która siê sprawdza. Nigdy nie
twierdzi³em, ¿e jest jedyna i najlepsza, ale jak na razie, w moim
przypadku, jest pewna. A to jest dla mnie istotniejsze, ni¿ ekonomia.
Zauwa¿, jak kot spieprza przed psem. Nie najkrótsz±, tylko sprawdzon±,
pewn± drog±.
Poza tym, Panie Kolego, nie zawsze partycja ma ponad po³owê wolnego :P
:) Bywa, ¿e jest opchana pod sufit, a wtedy bujaæ siê z kompresj±... W
razie uszkodzenia obrazu....
Nawet w razie problemów, gdy jest sypane bajt po bajcie, to ja sytuacjê
uratujê rêcznie. Za to kompresja, rzeczywi¶cie, pozwala zmniejszyæ
wielko¶æ obrazu... i to siê ceni, gdy trzeba zrobiæ z tego trwa³y backup
na p³ytkach.
Sumo: to te¿ wszystko zale¿y od konkretnej sytuacji.

--
D4