Re: Otwierane okienko po każ?dym restarcie

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 10 Feb 2009 - 15:38:46 MET

> Witam!
>
> Problem drobny acz "upierdliwy". Robiłem porządek mojej córce w jej
> laptopie, bo okazało się, że coś "złapała". Po dokładnych skanowaniach
> AdAware-m i Avast-em, pozbyłem się paru plików z trojanami i innym
> badziewiem, po czym odblokowałem dostęp do WindowsUpdate oraz do
> edycji rejestru (były zablokowane). System jest w tej chwili (mam
> nadzieję) czysty.
>
> Niestety ubocznym efektem tej zabawy jest wspomniany w tytule
> problemik, który wcześniej nie występował. Po każdym uruchomieniu
> [...]

Edytor rejstru i dokonaj zmian, jeśli sa potrzebne jak niżej:
HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\CurrentVersion\ Explorer
DesktopProcess = ustaw na 0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanc­ed
dodać wartość typu DWORD "SeparateProcess"= 0
oraz wartość typu DWORD "PersistBrowsers"= 0
oraz sprawdź w kluczach:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run.
Poszukaj tam wartości o nazwie kernel32.dll lub innych - usun je (wykonaj
kopie przed usunieciem).
Posprawdzaj w kluczah Run wartosci domyślne, mają być puste doszczętnie.
oraz usun explorer.exe z kluczy
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run->explorer.exe:explorer.exe
HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon->userinit:userinit.exe,EXPLORER.EXE
Usuń jedno userinit.exe a pozostaw C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

Sprawdź jeszcze raz rejestr, a dokładnie - Przeczytaj to
http://support.microsoft.com/kb/555294
Jeśli nie pomoże, to użyj programu XP Windows Startup, który pokazuje
autostart systemu.
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_starttrack.htm

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP Windows Desktop Experience]