Re: Otwierane okienko po każ?dym restarcie

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Tue 10 Feb 2009 - 18:54:08 MET

Dnia 10-02-2009, ktoś znany jako 'Piotr Palusiński' w wiadomości
<news:gms3mj$bf3$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisał:

> [...]
> HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run.
> Poszukaj tam wartości o nazwie kernel32.dll lub innych - usun je (wykonaj
> kopie przed usunieciem).
> Posprawdzaj w kluczah Run wartosci domyślne, mają być puste doszczętnie.
> oraz usun explorer.exe z kluczy
> HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run->explorer.exe:explorer.exe
> HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon->userinit:userinit.exe,EXPLORER.EXE
> Usuń jedno userinit.exe a pozostaw C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

Sprawdziłem po kolei i wszystko bez zarzutu - nie ten trop.

> Sprawdź jeszcze raz rejestr, a dokładnie - Przeczytaj to
> http://support.microsoft.com/kb/555294

jak wyżej

> Jeśli nie pomoże, to użyj programu XP Windows Startup, który pokazuje
> autostart systemu.
> http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_starttrack.htm

Jak to często bywa, dopiero ostatni krok przyniósł rozwiązanie.
Analiza loga ww. programu wykazała, że w kluczu:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
wartości 'Shell' był przypisany ciąg: Explorer.exe+232spacje+cudzysłów
(przez te spacje ten cudzysłów normalnie był niewidoczny tj. poza
oknem). Usunięcie wszystkich spacji i cudzysłowu załatwiło sprawę -
start sytemu wrócił do normy i nic się nie otwiera na pulpicie.

Dzięki bardzo za porady i zainteresowanie.

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog