Re: W obronie Internet Explorer

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 04 Feb 2009 - 12:20:06 MET

MS pisze:
> A czy ktos z Was moglby potwierdzic moje slowa.? Widzicie jakies mocne
> strony IE ?

Ja widzę słabe. *Fatalna* zgodność ze standardami. Robi się
stronę WWW, zgodną z przykazaniami W3C, wygląda ona świetnie
w Firefoksie, Operze i Safari, a w IE się totalnie rozpiernicza.

W tym momencie zostaje tylko wycisnąć z siebie parę ciepłych
słów i modyfikować kod tak, aby był bardziej udziwniony, ale
dawał lepsze wyniki w IE, albo w ogóle rozdzielony i w IE
generowany inaczej niż w całej reszcie świata. Generalnie
mnóstwo roboty bez powodu.

Może IE8 jest pod tym względem nieco lepszy, ale IE6 był
straszny, a IE7 niewiele lepszy.

Poza tym co do szybkości: IE kuleje nie w czystej szybkości
wyświetlania, ale np. w płynności obsługi silnie dynamicznych
stron WWW. Np. zawsze w IE przejście na nową lokalną stronę
powodowało u mnie chwilowe mignięcie białego tła; dla odmiany
Firefox odczekuje chwilę przed wyświetleniem nowej strony i
często udaje mu się doczekać ściągnięcia całej kolejnej strony,
którą wyświetla od razu.

Poza tym Firefox buforuje strony z historii, dzięki czemu
back/forward działają prawie natychmiast.

No i Firefox działa na Linuksie, a ja w domu prawie cały czas
używam Linuksa. Dzięki temu mam tę samą przeglądarkę pod
Windows i Linuksem.

> Ciekawi mnie jakich przegladarek na codzien uzywaja forumowicze z
> tytułem Microsoft MVP , bo wiem ze tacy tu pisują :) ?

Ja tylko i wyłącznie Firefoksa (poza dwiema czy trzema stro-
nami, które są napisane z kolei tak, że działają źle lub nie-
pewnie w czymkolwiek innym niż IE).

|                 |  Politechnika Śląska                   |