Re: [Win 2000 SP3] Nieaktywne strony programow antywirusowych

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Tue 20 Jan 2009 - 16:57:17 MET

Paweł wrote:

> Czy jedynym wyjsciem jest reinstalka windy - (nie chce jej robic ze wzgledu
> na czasochlonnosc tej procedury, a takze koniecznosc instalacji innego softu
> od nowa) - czy moze da sie jakos inaczej odblokowac te strony?

Powodów może być wiele. Sprawdź jaki masz ustawiony adres serwera DNS,
bo niektóre wersje malware zmieniają adres, a samo usunięcie wirusa nie
koniecznie spowoduje również przywrócenie standardowych ustawień sieci.
Do tego można dodać oprogramowanie typu rootkit, które w miarę
skutecznie może się ukrywać nawet w trybie awaryjnym. Możesz zrobić
również skanowanie dysku z poziomu livecd:
http://www.f-secure.com/linux-weblog/2008/11/25/rescuecd-301-released/
Możesz uruchomić GMER w systemie.

Akurat blokowanie stron antywirusów to dość powszechna metoda samoobrony
w różnym malware.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl