Re: OE - dociaganie zawartosci mail [grafika]

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sat 10 Jan 2009 - 18:06:11 MET

Grzegorz Niemirowski in news:gk7cko$1lnt$1@opal.icpnet.pl
[.........................]

wiec by bylo jasne: ja nie wiem czym jest w istocie [jak piszesz dalej]
/wyswietlenie/ zalacznikow graf. przez oe w w2k i w xp. Ja to nazwalem
_otworzeniem_ zalacznika, a czy to jest scisły analogon dla
odpalenia/wykonania exeka, rara itp - to jest pytanie. Pytanie o tyle wazne,
ze jesli tak jest, to zastanawiam sie, na ile moze byc niebezpieczne tak
rozumiane /wyswietlenie/ [a faktycznie: otworzenie] zalacznika grafiki.

Ale podejrzewam, ze jest bezpieczne takie /wykonanie/ zalacznika-grafiki,
skoro opcjonalnie nie zostalo to zablokowane...

btw: w tym kluczu

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{7650A700-4704-11DB-999D-D147E63ACC4B}\Software
\Microsoft\Outlook Express\5.0

powinna byc wartosc dword "Automatically Inline Images" rowna zero by _nie_
"wykonywaly" sie grafiki w oe?
Bo taka notke mam w papirusach swoich,ale biore poprawke, ze zla notatka...

1.
jesli podglad/wyswietlenie grafiki z zalacznikow graficznych _nie_ jest
"wykonaniem" pliku zalacznikowego grafiki [w sensie wyzej wspomnianym,czyli
tak, jakby byl wykonany kazdy inny plik wykonywalny, np. exek], to
niekonsekwencji nie ma.

2.
jesli wyswietlenie grafiki jest tym samym czym wykonanie exeka z zalacznika,
ale _nie_ jest grozne - to z kolei nie ma sprawy.

z tego co zobaczylem dzisiaj - w w2k+OE nie ma jakiejs latwo widocznej opcji
blokujacej mozliwosc dociagania grafiki [czy jakichkolwiek innych elementow]
do listow w html-u.
Chyba ze firewall zewnetrzny.

czy te ustawienia bezpieczenstwa sa faktycznie, wiesz to z pewnoscia?
[piszesz: _moga_ nie dzialac...]
czy wspomniane ustawienia bezpieczenstwa sa wewnatrzsystemowe [po patchach,
roznych fixach], czy dopiero sa do ustawienia w opcjach [gdzie?]

yyy, nie rozumiem, co wkleilem...?

tak pochodze, ze nie chce, by spam-mail informowal w najprostszy sposob
spamera, ze list odebralem.
Ale w sytuacji, gdy w w2k nie ma mozliwosci blokowania takich dociagniec
tresci listu html z sieci - jest czytanie wszystkiego w txt... zdaje sie
jedyna mozliwosc w w2k.

dociaganie z sieci tresci maila w html
_nie_jest_wiec__zadnym_bezposrednim_zagrozeniem_ , jak rozumiem.