Re: Notebook przejscie na nowy dysk - bez Ghosta

Autor: Skalski <karol-nazwisko_at_wp.pl.invalid>
Data: Sat 03 Jan 2009 - 22:19:12 MET

Anka napisał(a):
(...)

> 2. Podpielam stary pod tego kompa i
> pod pod Linuxem skopiowalam wszystko z C
                  ^^^^^^^^^^^^^ <---tu chyba zrobiłaś błąd
> (z wyjatkiem pagefile.sys, hiberfile.sys itd)

(...)

> 1. Dlaczego tak sie dzieje, i co z tym zrobic, zeby nie namieszac.

wydaje mi się że dlatego - "skopiowałam"

> 2. Czy moglibyscie opisac prawidlowa sekwencje krokow przy kopiowaniu
> partycji systemowej na nowy dysk (bez dodatkowych maszynek typu NGhost)
> i przywrocenie bootowania.

google:
przeniesienie systemu na nowy dysk
klonowanie dysku

w skrócie tą metodą co ty chcesz(?):
1. robimy obraz partycji systemowej starego dysku (lub całego dysku)
gdzieś tam
2. przywracamy z tego obrazu partycję(e) na nowym dysku
3. odpalamy system z nowego dysku i robimy porządki, czyli zwiększamy,
zmniejszamy istniejącą partycję, zakładamy nowe.

przy pomocy tej "niedodatkowej maszynki" np. dd (uwaga! na ify i ofy)

google:
klonowanie windows pod linuksem

> 3. Jak przygotowac stary dysk przedtem, czy np.wylaczac hibernacje itd

Raczej nic nie trzeba robić, ale pewnie defragmentacja by nie zaszkodziła.

Ps.
Temat bardzo często się pojawia i jest w miarę dobrze opisany, więc jak
troszkę poszukasz to sobie poradzisz.

--
ks