Re: W2k8 - uszkodzony wolumin dublowany

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 24 Nov 2008 - 23:22:05 MET

Dnia Mon, 24 Nov 2008 19:26:53 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

> Uaa. Nie bardzo rozumiem pytanie, ale chyba GPT (są niejako 3 partycje,
> w tym 2 moje). System 64bitowy (w wolnej chwili doczytam o GPT).

"Diskpart list disk" pokaże.

> Okazuje się, że na jednym z dysków jest 761 sektorów reallokowanych,
> ale na razie cały dysk się czyta. Dysk pójdzie na reklamacji do wymiany,
> ale jak uruchomić system tylko, żeby dało się wyeksportować bazę
> danych WSUSa?
>
> PS: pozostałe dane mam skopiowane.

Hmm z dyskami GPT nie miałem do czynienia jeszcze. Ja zrobiłbym tak:
najpierw wyłączyłbym mirror przy pomocy diskpart z przełącznikiem break,
a potem próbowałbym odbudować partycję startową ESP przy pomocy
diskpart.efi, bo akurat ta partycja się nie mirroruje.

Przydatne linki:
http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/GPT_FAQ.mspx
http://support.microsoft.com/kb/297800
http://www.intel.com/technology/efi/diskutil_overview.htm