Re: W2k8 - uszkodzony wolumin dublowany

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 21:23:25 MET

W artykule <oi7d7gp9nstu.dlg@kwinto.prv> Michal Kawecki napisał(a):

> Hmm z dyskami GPT nie miałem do czynienia jeszcze. Ja zrobiłbym tak:
> najpierw wyłączyłbym mirror przy pomocy diskpart z przełącznikiem break,

Ale nie musiałem tego robić.
Jak już wiedziałem, że jeden dysk mam spisany na straty i nic z niego
nie będzie, to zabrałem się za ten drugi
(z błędem \windows\system32\winload.exe).
Otóż po sprawdzeniu pod linuksem, że powyższy plik istnieje i ma
identyczną zawartość jak plik na drugim dysku (akurat oba się czytały
i miały tą samą sumę kontrolną) w geście rozpaczy zacząłem doczytywać
co to jest ten "plex" (skoro i awaryjny nie działa, to nic mi nie
szkodziło dobić ten dysk do końca.
Jakie było moje zdziwienie, jak system wstał :)))
Microsoftowy "plex" to nic innego jak uruchom system operacyjny
z mirroru.

Sorry, ale przy prawie 10 letniej pracy również w systemie linux,
nigdy tam nie musiałem wskazywać z którego dysku w mirrorze system
ma się uruchomić - zawsze wybierał ten sprawny (istniejący).
Jest to dla mnie szok jak można taką niedoróbkę wypuścić, ale...
ważne, że udało się wyeksportować bazę.

A jako ciekawostka dla potomnych: okazało się ponadto, że wcale
nie musiałem mieć działającego systemu, żeby wykonać "wsusutil export".
Wystarczyło skopiować cały katalog WSUS, zainstalować na nowym serwerze
nowego WSUSa (w tej samej wersji), zatrzymać wszystkie jego usługi
(Update Services oraz Windows Internal Database, przywrócić z backupu
cały katalog WSUS i uruchomić usługi.
Bazę wczytał bez problemu, wszystkie ustawienia zapamiętał.

Jacek