Re: kto uzywa COMODO firewall

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 17 Nov 2008 - 16:23:08 MET

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:gfs1de$gb4$1@news.onet.pl...
> Sempiterna in news:49218699$1@news.home.net.pl
> [..............]
>
> taa, slyszalem, ze do tej wersji jeszcze lekki jest, potem coraz
> gorzej.

Używałem krótko Kerio 4, ale choć był ładny i wcale nienajtrudniejszy w
obsłudze, to jego operatywność... tzn. żeby robił to, czego się od niego
chciało wtedy, kiedy się chciało, a nie np. po ponownym uruchomieniu,
albo za pół minuty... to jego operatywność była żałosna. Ustawiało sie
regułkę, zatwierdzało... i nic, regułka nadal była niezmieniona.
Wyszedłem do klopa kartofelki, ten tego... i wciągnął regułkę... Sory,
ale mam podstawę podejrzewać, że taki program nie zabezpeiczy mnie
odpowiednio szybko, bo np. wykryje, że coś mu włazi, ale po
zatwierdzeniu zacznie stosowac to po pół minucie... Wolę chudszy, ale
działający natychmiast.

> no to powtorze fragment swojego posta odpowiedziowego do jakiegos
> innego
> Twego posta:
> " a wlasciwie to dlaczego i to, i to?

Dla pewności, że mam chociaż jeden sprawny FW.
A kłopotów nie sprawia żadnych, pyszczy tylko wtedy, gdy trzeba, żeby
pyszczył.
A jeśli z jakiegoś powodu uruchomienie któregoś FW opóźni się, to do
działania przystępuje drugi. Bywa nawet tak, że jedną komunikację
zaalarmuje mi Zapora Systemowa, a inną, innego programu zaraz potem,
zaanponsuje Kerio. Bywa, ze ona jeden po drugim zapyskują to samo.
Takie moje podejście opłaciło się w jednym systemie, w którym coś
wyłącza przy starcie ZS (wirusy i robale wyczyszczone, a nadal...),
dopiero wymusiłem start i działanie ZS z GPO, ale i tak coś blokuje
możność zmiany ustawień ZS... Zanim mi sie to udało, to z koszmarnie
zawirusowanej maszyny trzeba było (narzędzie pracy czyjeś) jakoś
wypuścić ruch w świat. KPF2.1.5 spisał sie galanto.

> [u mnie w2k pro, wiec ze slyszenia jeno o xp:
> to dlatego dwa firewalle, bo systemowy nie kontroluje ruchu
> WYchodzacego?
> Ale chyba mozna ustawic ipsecowo jakos... [a moze tylko w w2k], pewnie
> wiesz
> jak, mam gdzies dokument z fajnej www o tym]"

Porównywarki firewalli miały różną kolejność w rankingu, zależnie gdzie,
w jednej prymus, w drugiej ten sam gdzieś pośrodku, w jednej słaby
żuczek ledwo co, a w drugiej na drugim miejscu, trzecim... Stąd wolałem
polegać na tym, co przez lata użytkowania sprawdziło się, co po prostu
działa i nie zawodzi.
IPSEC na każdy system z linii NT.

--
D4
Oddaj krew (nie tylko) dla Filipa... (każda grupa)