Re: Firewall Zone Alarm

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 17 Nov 2008 - 16:10:42 MET

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:gfrvlq$9vc$5@news.onet.pl...
> Sempiterna in news:490978e7$1@news.home.net.pl
> [............]
>
> a wlasciwie to dlaczego i to, i to?

Bo sie nie gryzą, poza jedną sytuacją - przy aktywnej jednocześnie
Zaporze Systemowej i innym FW (Kerio, Comodo) nie zestawisz aktywnego
FTP. Ale przeglądarki zestawiają pasywnie, a także w programie-kliencie
wystarczy przeptaszyć - i problem znika.

> [u mnie w2k pro, wiec ze slyszenia jeno o xp:
> dlatego dales dwa firewalle, bo systemowy nie kontroluje ruchu
> WYchodzacego?

Nastawiałem się raczej na to, że drugi zatrzyma to, co puścił pierwszy.
I z tego, jak to działa u mnie wynika, że mam rację.

> Ale chyba mozna ustawic ipsecowo jakos... [a moze tylko w w2k], pewnie
> wiesz

A to niezależnie, swoją drogą.

> jak, mam gdzies dokument z fajnej www o tym]

Najważniejsze, aby system był na bieżąco aktualizowany.
Swego czasu NT4 wystawiłem na świat, na stałym (SDI) IP, przez ok.
półtora miesiąca, nie wlazło nic, było to regularnie i szczegółowo
sprawdzane. Gdybym wystawił golca, z niepowyłączanymi zbędnymi rzeczami
(instalacja baj difolt), to z pewnością zostałbym zombie szybciej (bo to
już były te czasy), niż bym wrócił z klopa po sesji. (trzykrotnie w
gołym W2k, a nie byłem jeszcze wtedy tak "mądry" jak dzisiaj, podłapalem
babola, zanim ściągnął się firewall, jedyne co, to zachowanie FW na
boku, reinstalka systemu... świeżo położony, więc mała strata... i po
reinstalce, a przed wyjściem w sieć, założenie FW i wtedy aktualizacje)

--
D4
Oddaj krew (nie tylko) dla Filipa... (każda grupa)