Re: kto uzywa COMODO firewall

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 17 Nov 2008 - 15:06:08 MET

Użytkownik "Habeck Colibretto" <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1aqcko05lcz6e$.dlg@habeck.pl...
> Dobrze. Blokuje co mu każę, puszcza co pozwalam. Tyle, że ja nie mam
> jakiś specjalnych wymagań dotyczących portów bo on zdaje się tylko po
> IP
> leci.

ZTCP, blokowałem też po portach.

Trzeba trochę uważac przy konfiguracji, jeśli ma się w systemie więcej,
niż "pakiet podstawowy".
Zdarzył mi się dość ciekawy błąd w ustawieniach - WinMX w trybie
primary - wszystko w systemie chodziło, poczta, newsy, www, gg... Tylko
WinMX nie zestawiał połączeń secondary. To chyba wlaśnie był ciut za
mocno przyduszony któryś z portów.

> Zasobożerność taka, że na x2 4200+ i 3GiB pamięci tego nie czuć.

2GB 3 GHz - potwierdzam. Choć jak dużo programów, a jakiś nie jest na
liście zaufanych, to potrafi zlekka powkurwiać... ale 5 minut nerwów i
święty spokój.

> Konfiguracja prosta jak barszcz (najlepiej go puścić w trybie nauki),

Zwykle to dobre, choć z rzadka zdarzają się niuanse... ale to chwila
moment.

> ale jak ktoś nie lubi kolorowych okienek i kolorowego syfu, to
> najlepiej
> sobie darować. Jak jakoś przebolałem - darmowy jest po prostu i mi
> wystarcza. :)

To jest dobry program, właściwie nie miałem powodów narzekać, acz z
modułem defense+ staje się upierdliwy i zasobów zaczyna żreć tonami
(potrzebuje na sygnatury, czy sumy kontrolne plików - kontroluje, czy
sygnatura/suma zgadza się z właściwą... dla każdego otwieranego pliku,
biblioteki...), jak też trzeba to przyznać, że nie grzeczy najwyższą
stabilnością (zdarzyło mi się kilka wykopyrtnięć). Ale do codziennej
pracy wystarcza. Jak będzie okazja, wypróbuję najnowszą wersję,
sprawdzę, czy niedogodności poprawili, czy jest, jak było.

--
D4
Oddaj krew (nie tylko) dla Filipa... (każda grupa)