Outlook, duże załączniki i timeout.

Autor: Jontek <jontek69_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 12 Nov 2008 - 12:13:38 MET

Jak wysyłam z Outlooka maila z większymi załącznikami (powiedzmy 5 zdjęć po
1.5 MB każde, czyli w sumie trochę ponad 7 MB) to się wysyła, wysyła i w
końcu wywala komunikat, że server nie odpowiada, żebym sobie skonfigurował
skrzynkę. Hmmm... Jak wysyłam powiedzmy 2 MB to jednak się wysyła dobrze.

Pomyślałem, że to sprawka jakiegoś timeout i poszperałem na Google. Znalazłem
coś takiego:

http://www.outlook.pl/articles/ol/
jak_zwiekszyc_maksymalny_limit_czas_serwer.php

Zwiększyłem "limity czasu serwera" do maksymalnej wartości, czyli 5 minut.
Niestety to nie pomogło - maila z załącznikiem 7 MB nadal wysłać nie mogę. Ja
wiem, że łącza rewelacyjnego nie mam (1 mbit na wejsciu i 256 kbit na
wyjściu) ale bez przesady - takie maile to na innych komputerach z innych
mailerów (np. TheBat) wysyłam w mgnieniu oka.

O co tu może chodzić? Co mogę zrobić żeby Outlook pozwolił mi wysłać maila z
załącznikiem powiedzmy 10 MB? Przecież mamy XXI wiek i inne programy sobie z
tym radzą bez problemu. Dodam, że w czasie wysyłania nic innego nie jest
wysyłane/ściągane. Sprawdzam NETLimiterem. Łącze jest w pełni zluzowane. :)

Na podanej wyżej stronie jest przepis jak w rejestrze jeszcze bardziej
powiekszyć wartość w tym limicie. Ustawiłem na 600 (czyli 10 minut) ale
niestety to też nie pomogło. Poza tym autor tego przepisu nie pisze, że tak
przestawiona wartość wraca do maksymalnej dozwolonej wartości (300 czyli 5
minut) jeżeli zmieni się jakiekolwiek ustawienia konta.

Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu?

Jontek