Re: Uprawnienia dostępu do folderów a skanowanie antywirusowe

Autor: Latet <xxx_at_spam.pl>
Data: Fri 07 Nov 2008 - 00:38:53 MET

Witam,

Może nieco przeforłmułuję pytanie:

Zawęźmy może pytanie do praw dostępu w systemie ntfs.
Od czego zalezy, czy prawa dostępu w ogóle są respektowane?
Czy np. jakiś Linux (np. odpalony z CD) i "widzący" partycję
systemową ntfs Windowsa - będzie mógł swobodnie penetrować, modyfikować wszelkie
katalogi i pliki na tej partycji? A inny XP, odpalony z płytki BartPE?

Pytam nie tylko w kontekście użytkownika, co programów antywirusowych. Np.
skanuję spod XP partycję Visty i do pewnych folderów systemowych ani ja, ani
program antywirusowy nie ma w ogóle wstępu. Mam jednak wrażenie (nie wiem czy
słuszne), że jak odpaliłem ten sam program antywirusowy z XP na BartPE CD, to
miał wstęp wszędzie.

No więc pytam - od czego to zależy, czy takie prawa dostępu (będące fizycznie
atrybutami poszczególnych plików czy folderów) w ogóle są przestrzegane przez
system operacyjny i aplikacje? Co tego piluje? A kiedy nie pilnuje?

Dzięki,

latet