Uprawnienia dostępu do folderów a skanowanie antywirusowe

Autor: Latet <xxx_at_spam.pl>
Data: Thu 06 Nov 2008 - 08:47:59 MET

Witam,

Będąc pod XP, nie mogę się dostać do pewnych folderów na partycji z Vistą
(właściciel: ZARZĄDZANIE NT\SYSTEM, atrybuty: HS). Nie może też skanować ich
antywirus. Zapewne jest to normalne.

Natomiast jeśli uruchomię "ratunkowy" system XP z plytki BartPE i pod nim skaner
antywirusowy, to zdaje się, że antywirus ma dostęp do tych folderów. Znalazł
"podejrzane" pliki: [Vista]\\Program Files\WindowsNT\Akcesoria\ipsmsnap.dll i
ipsecsnp.dll i obawiam się, że chyba je nawet skasował. Nie wiem czy płakać z
tego powodu?

Ale mnie ciekawi jak to jest z tymi uprawnieniami, a raczej z ich
przestrzeganiem. Od czego to zależy? Co tego pilnuje? Dlaczego spod BartPE można
tam zajrzeć, przecież to takze jest XP. Czy spod jakiegoś Linuxa można by
swobodnie grzebać w takich folderach? Czy pod XP, gdzie normalnie nie mogę do
takich folderów zajrzeć (ani ja, ani antywirus) mógłby działać wirus, który
byłby w stanie się tam usadowić i w taki sposób się ukryć?

Dziękuję,

latet