Re: blokada niektorych stron i aktualizacji

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sun 02 Nov 2008 - 19:37:15 MET

W artykule <gekqc5$iii$1@inews.gazeta.pl> Jontek napisał(a):

> Na strony:
> - www.safer-networking.org
> wejsc sie nie da. Ale jak zrobie ping to kazda z tych stron normalnie
> odpowiada. To znaczy prawie normalnie. :) Dlaczego prawie? Ano zerknij na
> przyklad:
>
> ping www.avast.pl
>
> Badanie localhost [127.0.0.1] z uzyciem 32 bajtow danych:

Mówię, że w pliku HOSTS masz wpisy blokujące wszystkie strony
z antywirusami i programami chroniącymi przed złośliwym oprogramowaniem.

Sprawdź po raz kolejny co masz w pliku HOSTS i usuń z niego wszystkie
wiersze. MUSISZ tam mieć te wpisy. Jest to na 100% tego wina.

Możliwe jest również, że dla oszukania użytkownika, trojan zmienił
położenie "zmodyfikowanego" pliku.
Otwórz edytor rejestru, znajdź klucz
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
a następnie sprawdź jaką ścieżkę masz dla zmiennej DataBasePath.
Tam też szukaj pliku HOSTS.

> Reset zrobiony. Niestety efekt jest taki, ze na strony nadal nie mozna
> wejsc. :(

Bo poprzednie (trafne) rozwiązanie zignorowałeś i szukałem (niepotrzebnie)
innej przyczyny.

Jacek