Re: aktualizacja windows ale nie z windows update

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sat 01 Nov 2008 - 18:38:07 MET

W artykule <geenu2$fce$1@news.onet.pl> f1j@k_? napisał(a):

> [...]

Jeśli mowa o stacjach roboczych, to oczywiście, że nie.
#v+
System requirements for client installation
[...]
# Windows Vista or later
# Windows Server 2008 or later
# Windows Server 2003, any edition
# Windows XP Professional SP2 or later
# Microsoft Windows 2000 Professional SP4, Windows 2000 Server SP4, or Windows 2000 Advanced Server with SP4
#v-
Natomiast dla mnie inną wadą jest, że WSUS trzeba to zainstalować na
oprogramowaniu typu Server (2003 SP1+, 2008+) a nie można tego zrobić
na np: XP Pro.
Jeśli ktoś w firmie nie ma kupionego softu (bo np: serwerem jest
linux, często robiący za domenę), to musi wydać pieniądze na
oprogramowanie MS (ok. 2k PLN).

> poczytaj, niemniej przede wszystkim w praktyce musisz do tego miec
> Active Directory, jesli nie masz to z tego co wiem to teoretycznie sie
> da, ale musisz mnostwo operacji wykonac n akazdej stacji

A to już kompletna bzdura.
Mam WSUSa bez AD i działa wyśmienicie i wcale nie robię mnóstwa operacji.
W rejestrze każdej stacji (można to zrobić lokalnie z każdego komputera
przy użyciu batcha lub zdalnie przy pomocy polecenia reg.exe) dopisałem
adres WSUSa i działa.
To wszystko. Jeśli dla Ciebie jest to _mnóstwo_ rzeczy, to współczuję.
Ja wiem, że każdy "zmusza" do kupowania Windows Server, do stawiania
Active Directory itp, ale to nie jest powietrze, że nie da się bez
niego żyć.

Jacek