Re: Windows XP problem z migracja PATA -> SATA

Autor: Czarek <czarek1_at_nospampoczta.fm>
Data: Sat 11 Oct 2008 - 23:46:04 MET DST

Fonon pisze:
> Witam,
> Problem dotyczy przeniesienia systemu z dysku PATA na SATA. Nowy dysk
> SATA ma podobną strukturę jak stary PATA (kilka partycji). Podłączyłem
> go do starego starego systemu, przetransferowałem dane, następnie
> przeniosłem system ze starego dysku na nowy, w biosie przestawiłem
> bootowanie na SATA i... system nie startuje bez starego dysku. Nie
> pomaga zmiana wpisów w boot.ini (wypróbowałem parę kombinacji), ani
> naprawa systemu z płyty instalacyjnej . Płyta Abit NF-7S v.2, Windows XP
> PRO SP1. Jak przenieść system?
> [...]

W zainstalowanym systemie nie masz sterownika do obsługi dysku sata.
Sterownik najprawdopodobniej jest do ściągnięcia na stronie producenta
płyty głównej. Podczas instalacji systemu masz opcję dodawania
sterowników dla dodatkowych urządzeń lub integrujesz sterownik z
instalka windy za pomocą np nLite.