Re: Badsector, windows i ntfs

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 09 Sep 2008 - 20:22:12 MET DST

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ga6ccr$d2u$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Chodzi o t że nie mam gdzie zgrać, jedyne miejsce jakie mam to włąśnie
> na dysku zewnętrznym. sęk w tym że nie mogę wypiąć drugiego dysku
> bo... sÄ… tam pliki systemowe.

Hmm... to backup już bardzo naokoło... Zgrać co się da na dobry dysk,
następnie jakiś Linux, przerzucenie... i tak do skutku. Albo USB-peny,
sÄ… tanie.

> Niby nie tragedia, te 7 razy pojawiło sie nagle po tygodniu pracy
> dysku i już sienie zwiększało. Wtedy na to nie zwróciłem uwagi.

Gdzieś wyczytałem, że to możliwe przy nowych dyskach, ze urządzenie
"uczy się" własnych parametrów i ułomności.

> Hmm, jak to "robi" te badsectory?

Po prostu zaznacza siÄ™ obszar... Tylko, nie wiem, czy przy losowych
BAD-ach można jakoś wpływać na rozmieszczenie i ilość, nie sprawdzałem.
W każdym razie, MHDD umie tez naprawić te sektory.
Tylko, aby nie trafiło w sektor z danymi...

> http://img140.imageshack.us/img140/8132/hd321kjbenchamarkrk3.gif
> Dobry dysk (pojedyncze piki to praca akurat jakiś programów
> zewnętrznych)
> http://img154.imageshack.us/img154/5779/sp1614cbenchamarkoq2.jpg
> Dysk - sprawca problemów.

Możliwe, że zmniejszenie AAM poprawi drugi wykres... Dobrze by jednak
zdejmować takie dane gdy nic nie chodzi... ale i tak widać, ze ten drugi
ma problemy. Wykres wygląda znacznie gorzej, niż u mnie... Trudno mi coś
powiedzieć...
Może porównanie tabel ze SMARTem przed i po próbie...? Tylko, cholercia,
coś nazbyt regilarny ten błąd...
Zobacz, czy da się zrobić test motyla (butterfly read), tylko on może
długo trwać.
Przyznam, że sporo dało by mi usłyszeć pracę tego dysku...
Dobra, nie chcę snuć pustych domysłów, powiem, że wykres (tego drugiego)
nie wygląda ładnie. Mam wrażenie, ze to sprawa bardziej mechaniczna.

--
D4
W ramach protestu przeciwko reklamom,