Re: Badsector, windows i ntfs

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 09 Sep 2008 - 20:43:40 MET DST

Sempiterna pisze:

> U偶ytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
>
> Hmm... to backup ju偶 bardzo naoko艂o... Zgra膰 co si臋 da na dobry dysk,
> nast臋pnie jaki艣 Linux, przerzucenie... i tak do skutku. Albo USB-peny,
> s膮 tanie.

12GB? oj chyba nie, na razie da艂o mi si臋 o偶ywi膰 us艂ug臋 dysk贸w logicznych
wasnie kopiuj臋 dane - kawa艂eczek po kawa艂eczku - od najcenniejszych.

> Gdzie艣 wyczyta艂em, 偶e to mo偶liwe przy nowych dyskach, ze urz膮dzenie
> "uczy si臋" w艂asnych parametr贸w i u艂omno艣ci.

I straszy u偶ytkownik贸w? Ech. ATSD, to dyski przed p贸j艣ciem w 艣wiat s膮
cho膰 raz uruchamiane i sprawdzane mechanicznie?

> Po prostu zaznacza si臋 obszar... Tylko, nie wiem, czy przy losowych
> BAD-ach mo偶na jako艣 wp艂ywa膰 na rozmieszczenie i ilo艣膰, nie sprawdza艂em.
> W ka偶dym razie, MHDD umie tez naprawi膰 te sektory.
> Tylko, aby nie trafi艂o w sektor z danymi...

nie zamierzam niczego naprawia膰, chce sie pozby膰 tej grza艂ki z
komputera, nowy dysk po zwrocie gwarancyjnym opchn膮膰 jako nowy i kopi膰
sobie 2x 640GB do RAID1 :D.
Czy oznaczanie jako bady przez MHDD jest "widoczne"?

> Mo偶liwe, 偶e zmniejszenie AAM poprawi drugi wykres... Dobrze by jednak
> zdejmowa膰 takie dane gdy nic nie chodzi...

Tak, tylko trudno jest to zrobi膰 w trybie tekstowy wykres贸w nie rysuj膮.

> ale i tak wida膰, ze ten drugi
> ma problemy. Wykres wygl膮da znacznie gorzej, ni偶 u mnie... Trudno mi co艣
> powiedzie膰...
> Mo偶e por贸wnanie tabel ze SMARTem przed i po pr贸bie...? Tylko, cholercia,
> co艣 nazbyt regilarny ten b艂膮d...

No w艂a艣nie tez mnie to zastanawia艂o.

> Zobacz, czy da si臋 zrobi膰 test motyla (butterfly read), tylko on mo偶e
> d艂ugo trwa膰.

I dane ubi膰, najpierw skopiuj臋 wszystko potem b臋d臋 katowa艂 dysk :)

> Przyznam, 偶e sporo da艂o by mi us艂ysze膰 prac臋 tego dysku...

Cicho. jedynie jak chrupie to a偶 ca艂膮 obudow膮 telepie.

> Dobra, nie chc臋 snu膰 pustych domys艂贸w, powiem, 偶e wykres (tego drugiego)
> nie wygl膮da 艂adnie. Mam wra偶enie, ze to sprawa bardziej mechaniczna.
i niech taka zostanie (silnik kt贸ry grzeje dysk). Na wszelki wypadek
jakby seris uwaza艂 ze to "normlane" dosypie troch臋 bad贸w.