Re: Badsector, windows i ntfs

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 09 Sep 2008 - 07:36:51 MET DST

Sempiterna pisze:

> U偶ytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

> Oj, raczej bym backup zrobi艂 najpierw...

Znaczy odno艣nie tego 偶e NTFS Linux nie odczytuje? podobno to normalne
jak sie zresetuje komputer z partycjami NTFS. Je艣li by mi sie uda艂o go
zamkn膮膰 normalnie to by艂o by do odczytania - testowa艂em FAT32 na dw贸ch
partycjach dzia艂a dobrze.

> W艂a艣nie chcia艂 mi zdechn膮膰 dysk
> 320 GB, sypn膮艂 BADami (niwiele, ledwie kilka), raw error rate gigant,
> liczba korekcji sprz臋towej olbrzymia i ro艣nie jak ciasto dro偶d偶owe...
> Przelecia艂em go programem HDD Scan (z niewiadomych powod贸w, programy
> DOSowe w wi臋kszo艣ci nie widz膮 dysku w og贸le) na tym dysku, oczywi艣cie,
> uprzednio zrzucaj膮c wszystko (ca艂kowicie r臋cznie, bez program贸w
> klonuj膮cych), na drugi dysk i wtedy trenowa艂em... By膰 mo偶e nadpisa艂e艣
> przy testach jak膮艣 struktur臋 w systemie plik贸w i programy zg艂upia艂y.

Hmm program mia艂 wy艂膮czone naprawianie i oznaczanie. To wygl膮da艂o tak ze
program wierci艂 sie po dysku a dyskowy SMAT zauwa偶y艂 ze jaki艣 program
nie m贸g艂 odczyta膰 danych i 偶e to bad sector, wiec przerzuci艂 je sobie
gdzies indziej (hmm ciekawe gdzie?). Co ciekawe pojemno艣膰 dysku nie
zmniejszy艂a si臋 ani o kilobajt.

> Najpierw zrzut danych, potem zabawa... Mnie dysk i przy 50 wskazywanych
> stopniach chodzi dobrze (ten sprawny)... Podobno nie nale偶y dysku
> zbytnio ch艂odzi膰...

Raczej obawiam sie 偶e du偶e r贸偶nice temperatur odbijaj膮 sie na pracy
mechanizmu i jego dok艂adno艣ci. Dysk rozgrzewa sie bardzo szybko. I to
ca艂y dysk jest bardzo gor膮cy nie tylko jego elektronika.

> M贸j dysk 320 ma w艂a艣nie tyle... Po kombinacjach z przemazywaniem ca艂o艣ci
> bady znikn臋艂y... cho膰 nie wiem czemu, licznik realokacji u mnie jest na
> zero... Link do SMART-a poni偶ej.

A u mnie licznik ma warto艣膰 2. a by艂 0. Tyle 偶e nie jest to licznik
Rellocated sector count a events.

> [...]
> co zosta艂o, nawet si臋 udawa艂o... Ale programy do defragmentacji ju偶
> g艂upia艂y...
>
> Spr贸buj programu Get Data Back for NTFS, raz mi ju偶 ratowa艂 ty艂ek,
> mialem katalog, do kt贸rego nie dalo si臋 wej艣膰. Zmiana uprawnie艅,
> przejmowanie, etc. nie pomaga艂y. CHKDSK znalaz艂 b艂膮d, usun膮艂... Heh...
> tyle, 偶e znikn膮艂 r贸wnie偶 贸w katalog. GDB w 艂ap臋 i jadziem, na szcz臋艣cie
> znalaz艂 i prawie wszystko odtworzy艂. Mo偶e jeszcze TestDisk co艣 uradzi...
> Oczywi艣cie, poszed艂 format partycji (wiadomo, po odzyskaniu danych)

Dane s膮 widoczne i czytelne. I wszystko dzia艂a. Jednak zwariowa艂
menad偶er dysk贸w logicznych przez co pod艂膮czenie dysku na kt贸ry m贸g艂bym
zbackupowa膰 jest niemo偶liwe.

> Link do S.M.A.R.T.
> http://sp5sjt.webpark.pl/320.mht
> (Tylko IE...)
> lub
> http://sp5sjt.webpark.pl/320.png
> http://sp5sjt.webpark.pl/320.jpg
> (parametr 1 od wczoraj bardzo zmala艂...)

U mnie jest jeszcze recalibration count = 7 Dziwny parametr 偶aden
program nie widzi problemu (cho膰 o parametr kt贸ry tylko u mnie ma
warto艣膰 niezerowa jak do te pory sprawdza艂em)

> I mam zagwozdk臋... jak d艂ugo wytrzyma... Bo jeden dysk z podobnymi
> objawami zacz膮艂 mi pada膰 ok. 5 lat temu. Po r臋cznym przemazaniu chodzi
> do dzisiaj.
Ja ma jeszcze gwarancje, tylko jak skopiuje dane to musze jako艣 ten dysk
dobi膰 bo zn贸w mi powiedz膮 ze dysk dzia艂a, minie tydzie艅 i zn贸w co艣
walnie. a d艂ugo funkcjonowa膰 nie mo偶na maj膮c 1GB wolnego.

I nie jest zbyt ok bo dysk pracuje znacznie wolniej ni偶 艣wie偶o po
zakupie (zaczyna艂 od 70MB/s a ko艅czy艂 na 35MB, teraz zaczyna na 70MB/s
ale po chwili utrzymuje ju偶 sinusoidalne 40 - 50 MB/s a偶 do ko艅ca dysku.